word document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lando

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2006
Ik wil van een gescande kopietje een worddocument maken!
Hoe moet dat??? wie kan mij uitleggen?

Als je MsOffice2003 hebt geïnstalleer bevindt zich een extra 'printer' in de lijst: Microsoft Office Document Image Writer.
Print het gescande document naar deze printer,
Er wordt niet écht geprint, maar je krijgt de image op het scherm te zien, waarna je hem in kan lezen in Word .... en dat was je bedoeling.

Als jij bedoelt dat je van een "grafisch" object -> een ingescande tekst die na het scannen een "plaatje" is geworden, weer een met Word te bewerken WordDocument wil maken...............
dan kan dat met goede tekstscansoftware. Zelf gebruik ik Abbyy finereader. Die maakt van elk "plaatje" een nagenoeg perfect Worddocument dat je daarna als gewoon WordDocument kunt opslaan.

Mocht je geen goede software daarvoor hebben (zoals hierboven wordt genoemd of aparte software) of snel kunnen vinden EN het documentje is niet al te persoonlijk, dan geef maar even een seintje en stuur mij dat scannetje maar, dan maak ik er wel een WordDocument van. (Kost 2 minuten............. ;) )

Het enige dat wel eens misgaat is bijvoorbeeld een letter i die in de scan heel klein is geprint (puntgrootte 8 of zo) Daar heeft Abbyy nog wel eens wat moeite mee, maar da's achteraf in Word weer ter herstellen, het is immers een normaal WordDocument geworden...........

Laatst bewerkt:
Valijn zei:
Als je MsOffice2003 hebt geïnstalleer bevindt zich een extra 'printer' in de lijst: Microsoft Office Document Image Writer.
Print het gescande document naar deze printer,
Er wordt niet écht geprint, maar je krijgt de image op het scherm te zien, waarna je hem in kan lezen in Word .... en dat was je bedoeling.

Hé Valijn het gaat goed het is gelukt.
Maar één probleempje, als ik iets heb aangepast in Word
wil ik het graag weer terug krijgen als het orginele bestand
weet jij hoe dat moet ?

En als ik het open met Word staan alle letters wel op elkaar geplakt
dus een beetje onleesbaar kan ik dat misschien ook veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan