Word documenten aanpassen met applicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

muntdrop28

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
Hallo,

Is er een programma waarmee je word documenten eenvoudig kunt 'aanpassen' ?

Wat ik bedoel is, Ik heb een standaarddocument wat ik vaak gebruik. In dat document zijn er telkens maar een paar dingen die ik aan moet passen, maar daarvoor moet ik wel het hele document doorbladeren. EN het zijn dus telkens dezelfde dingen die ik aan moet passen. Wat ik graag wil is een soort programma waarmee je in een pop up oid de dingen invult die verandert moeten worden zodat het automatisch wordt aangepast in het word document.

Beetje moeilijk omschreven maar ik hoop dat er iemand is die begrijpt wat ik bedoel :-)

alvast bedankt.

Gewoon in Word

Bewerken / zoeken / vervangen
Zoeken naar ( hier vul je in wat je wilt vervangen )
Vervangen door ( hier vul je in wat het moet worden )
Daarna klik je onderin op Alles vervangen

Je kunt binnen Word invulvelden definieren die bij het opstarten van het document ingevuld moeten worden. Speel eens met de mogelijk van de Control Toolbox.

Ron

Je kunt binnen Word invulvelden definieren die bij het opstarten van het document ingevuld moeten worden. Speel eens met de mogelijk van de Control Toolbox.

Ron

bedankt voor de tips .. het is me gelukt velden te creeeren .. enige wat me nog niet lukt is een formule in te vullen in een veld .. ik moet op 1 plaats het totaal hebben van het getal dat ik invul (bv 10) vermenigvuldigd met 10.2. Enig idee hoe dat moet ?

type een getal.
selecteer dit getal.
Voeg aan dit getal een bladwijzer toe (bijv. 'getal')
Zet op een andere plaats in het doument een veld dat er uiteindelijk zo uitziet:

{getal * 10 \#0,00}
Na F9 komt hier het resultaat 2000,00 te staan (schakelen met Alt-F9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan