Word documenten koppelen met variabelen overdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

ToineAHA

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Hallo beste helpers,

Op verschillende plaatsen heb ik voorbeelden gezien hoe vanuit access een worddocument te openen.
Ik wil echter iets meer, namelijk het volgende:
-vanuit een accessformulier een worddocument openen en koppelen aan access (tabel met OLE-veld)
-een waarde vanuit access (bv recordnummer) als eerste tekst in het document opnemen
-een bestandsnaam aan het document geven welke afhankelijk is van een waarde in het accessformulier en meteen een save aktie uitvoeren.
-als het document met die bestandsnaam al bestaat, alleen het document openen.

Bij voorbaat dank voor alle ideeen,

Toine.

zorg dat je de word library opneemt in je references en open dan een Word object.
Aan de hand van de intellisense kom je dan een hoop te weten over de innerlijke structuur van Word.

HTH:D

zorg dat je de word library opneemt in je references en open dan een Word object.
Aan de hand van de intellisense kom je dan een hoop te weten over de innerlijke structuur van Word.

HTH:D

Hoi Guus,

Volgens mij ben jij een slim persoon, heb al enkele oplossingen van je gezien.

Nu kom je ook met treffende info, het benoemen van de slimmigheid met intellisense, ik wist niet dat het zo genoemd werd.

Verder over mijn probleem, ik ga zeker doen wat je voorgesteld hebt, mijn vraag is echter wil je ff onder het vba forum kijken. Deze vraag heb ik daar ook geplaatst en heb er ondertussen een dialoog met SNB gehad, maar ik ben er nog niet helemaal uit, misschien dat jij een paar regels vba voorbeeld kunt geven.

BvD, Toine.

Uiteindelijk zelf de oplossing gevonden in volgende voorbeeld:

VBA Code Sample #2  Writing an Access Contact to a Word Letter
Helen Feddema (hfeddema@hvc.rr.com)

Procedure werkt nu perfect, klik op een knop in het access formulier, worddocument word geopend of aangemaakt en data uit access wordt in de merge fields van word geplaatst.

Bij sluiten van word ben ik dan meteen weer terug in het te bewerken record van access.
Zo kan er dus bij het ene record wel een worddocument gekoppeld worden terwijl dat bij een volgende record achterwege gelaten kan worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan