word doet 't niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

van.beurten

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Sinds kort kan ik in word geen nieuw document meer openen (wel oude), en kan de oude niet bewerken.
Ik krijg de mededeling: Deze opdracht is niet beschikbaar omdat het document vergrendeld is voor bewerken.......
Hoe los ik dit op,
Vast bedankt!
Bernadette

Het document is vergrendeld voor bewerkingen

Het is mogelijk dat Word de vorige keer niet correct is afgesloten terwijl het bestand nog was geopend. Als dit het geval is, verschijnt het volgende bericht wanneer u een document probeert te wijzigen in Word 2000 of Word 2002: 'Het document is vergrendeld om te worden bewerkt door een andere gebruiker'.

Het is ook mogelijk dat het document is vergrendeld voor bewerkingen als de oorspronkelijke versie van het document al is geopend of als het document wordt gedeeld via een netwerk en door een andere gebruiker is geopend. Dit is van toepassing op Word 2000, 2002 en 2003.

Opmerking Als de optie Gelijksoortige knoppen gegroepeerd weergeven is geselecteerd, is het mogelijk dat de oorspronkelijke versie van het document is geopend zonder dat u dit kunt zien. Klik op de Word-knop op de taakbalk van Windows om de namen van alle geopende Word-documenten weer te geven.
http://office.microsoft.com/nl-nl/assistance/HA011406121043.aspx

nog geen oplossing gevonden....

Ik snap nog steeds niet hoe ik het een en ander op kan lossen...
Kan iemand mij vertellen in stappen wat ik zou kunnen doen om het probleem op te lossen?
Ik denk dat het probleem onstaan is door niet correct afsluiten......
Vast bedankt.
Bernadette.

Hai, :D

Voordat we het in een moeilijke hoek gaan zoeken eerst maar even het meest voor de hand liggende:

* Gebruik je Word XP (2002)?
* Heb je het programma meer als 50 keer geopend en (nog) niet geactiveerd? (En dan bevindt het programma zich dus exact in deze toestand van verminderde functionaliteit)

See Yah! :thumb:

weet ik niet

Word XP en het loopt met systeem W98.
Ik heb niet geteld hoe vaak ik het programma heb gebruikt.....
Het probleem zit 'm niet alleen in Word, maar ook in Exel.....In office dus.

Ineens ontstaan, is het erg moeilijk dit op te lossen?

Met groet,
Bernadette

Hai, :D

Nee niet moeilijk op te lossen..(vermits het een legale versie is)

Nou zo te horen is het absoluut het activeringsverhaal binnen Office..

Dus de licentie is niet geregistreerd bij Microsoft en dat moet dus gebeuren.

Kies Help/Product activeren om te registreren.

Lees dit maar eens en dan met name onder: "Wat gebeurd er als ik mijn product niet activeer"

http://office.microsoft.com/nl-nl/assistance/HA011187761043.aspx

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan