Word en Excel gekoppeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

martinotter

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2007
Berichten
20
Ik heb een Word bestand waarin ik koppelingen plak vanuit een Excel bestand.

Dit bestand wil ik als een soort model gebruiken. Dus ik heb de opzet gemaakt, alleen als ik het Word bestand onder een andere naam opsla en dus ook het Excel bestand onder een andere dezelfde naam opsla worden de koppelingen niet bijgewerkt.

Voor de duidelijkheid:
Ik heb een word bestand met veel verschillende koppelingen naar een Excel bestand.
Als ik deze hernoem worden de koppelingen niet meegenomen en moet ik ze met de hand 1 voor 1 aanpassen.

Mijn vraag: Kan dit ook sneller?
 
Hoi,

Ik vraag het nog maar een keer:

WELKE WORD EN EXCEL-versie.
Er zijn grote verschillen in de werkwijze tussen de laatste versie en eerdere .... !!!
 
Met ctrl-A,F9 werk je alle koppelingen in 1 keer bij.
Kijk bij de opties of je aanhebt staan dat bij opening van een bestand de koppelingen automatisch worden bijgewerkt.
Idem dito voor het bijwerken voorafgaand aan afdrukken.
 
Hoi Martin,

Ik heb even uitgeprobeerd wat jij aangeeft, namelijk het wijzigen van de naam van het Word-document waardoor de koppelingen met de Excel werkmap niet meer zouden werken, maar kloppen doet het niet.

Als je (o.a. via de verkenner) de naam van het document hebt gewijzigd en het daarna opent, bijven de koppelingen in dat Word-document met Excel gewoon gehandhaafd.

Wel is het verstandig om in het document te controleren of de koppelingen automatisch worden bijgewerkt als jet het opent:

Menu: Bewerken > Koppelingen en het keuzerondje plaatsen (zie Scrndump)

En of bij de afdrukopties in Word de opties 'Velden bijwerken' en Koppelingen bijwerken zijn aangevinkt.

Menu: Extra > Opties... ; tabbblad 'Afdrukken' (zie Scrndump2)
 

Bijlagen

  • scrndump.JPG
    scrndump.JPG
    34,7 KB · Weergaven: 53
  • scrndump2.JPG
    scrndump2.JPG
    45,9 KB · Weergaven: 73
Oke, maar ik verander ook de naam van het Excel document. En in het word document zitten 35 koppelingen naar dat excel document.

Nu kun je, zoals je ziet op screendump1, de koppeling bijwerken. Dit gaat alleen per koppeling. Dus moet ik 35 keer het andere bestand koppelen.

Mijn vraag is dan ook: kan ik deze koppelingen in 1 keer bijwerken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan