word en excel opschonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Hi allemaal,

Weet iemand of het mogelijk is om je computer op te schonen voor wat betreft dubbele bestanden.
Ik heb weet ik hoeveel word en excel bestanden op de pc staan in diverse mappen, zelfs op diverse partities.
Ik zou graag alle dubbele bestanden eruit willen gooien.

Is er een programmaatje dat de hele pc afzoekt naar dubbele (word of excel) bestanden zodat je ze makkelijk kunt wissen?

grt. Martin

Hi,

Naar mijn mening moet je dit kunnen doen met
"regcleaner"zoelken en verwijderen van dubbele
bestanden.

hallo Marcel,

Ik ken regcleaner wel, gebruik het zelfs, maar dan alleen om het register schoon te houden.
Ik heb nog even gekeken maar hoe je " zoek en verwijder dubbele bestanden" zou moeten doen weet ik echt niet.

Martin

Hi,Martin

Sorry,voor de verkeerde informatie,dacht dat het kon!
Dan zou ik ook een twee drie niet weten hoe je dat zou moeten doen.
Ik blijf deze vraag wel volgen!wat ik wil het ook graag weten....succes.

bij mijn weten is er geen progje voor, maar het kan op een vrij eenvoudige en supersnelle (andere) manier:

ga naar Start -> Zoeken

Tik in het zoekvak in .XLS en laat al je harde schijven doorzoeken op dit type bestand. Windows gaat zoeken en toont alle gevonden bestanden in een verkennerachtige omgeving. Daar staan alle bestanden alfabetisch gerangschikt, dus dubbele staan naast / onder elkaar. Het enige wat je hoeft te doen is op een "dubbel" te gaan staan, rechtsklikken en kiezen voor "verwijderen".

Vervolgens .DOC , .PPS etc. etc.

Pasja,

Je moet er maar opkomen:D Maar natuurlijk is dat een zeer bruikbare optie van jou. Zeker als het alleen maar gaat om .doc en .xls files. Perfect, ga ik zo doen.

John,

Dat proggie van jouw werkt ook prima. alleen vindt dat ding heel veel voor mij totaal onbekende files. Het zouden allemaal duplicates moeten zijn, maar ik ben een beetje huiverig om zo maar wat te gaan gummen.

Bedankt voor jullie hulp

Martin

Total commander van ghistler kan dat volgens mij, daarmee kan je mappen synchroniseren. (en nog veeeeel meer) perfect proggie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan