Word en kolommen en pagina breaks

Status
Niet open voor verdere reacties.

GastVrij

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2011
Beste HelpMij forumgangers. Even voorstellen: ik werk al erg lang met computers en red me toch best goed met de nodige software.
Een ding in Word is mij echter volkomen duister. Ik stel documenten samen met kolommenopmaak. Om de haverklap wordt bij plakken in een nieuw document een 'Page Break' geplaatst aan het eind van de laatste geplakte kolom terwijl dit toch een 'Continuous Break' zou moeten zijn. Als ik die 'Page Break' verwijder wordt de 'Continuous Break' die ervoor staat veranderd in een 'Page Break'. Je raadt het al: ik moet dan stuk voor stuk alle breaks verwijderen, de kolommen opnieuw opmaken... zucht... :confused:
Wat doe ik verkeerd??? Help! Ik hoop dat jullie iemand die net nieuw is op het forum ook kunnen helpen! Ik kan eventueel ook een document sturen waarin dit probleem te zien is. Ik ben reuze benieuwd!!!

Als je een document zou kunnen uploaden, dan graag, want op basis van de informatie snap ik niet helemaal wat je aan het doen bent, en wat er precies fout gaat. Het enige dat ik snap, is dat je iets probeert te plakken.... Je zou overigens met <Plakken speciaal> kunnen kijken of je het probleem ook hebt als je plakt als <Niet-opgemaakte tekst>.

Ik zal een bestand erbij doen.
Wat ik doe:

Opmaak met kolommen en plaatjes. Die structuur moet bewaard blijven in een nieuw document dus platte tekst is geen optie (en dat werkt trouwens wel maar levert veel werk op: plaatjes moeten er weer bij, tekst moet worden opgemaakt...)

Als kopieer alleen de eerste pagina van het document 'kopieren.doc'.
En plak dat in 'plakken.doc'.
De laatste kolom, die oorspronkelijk met een 'continuous break' eindigt eindigt erna met een 'page break'.
Als ik die 'page break' verwijder (met delete) wordt de openingsbreak vervangen door een 'page break'.

Ik wilde graag bijsluiten:
Origineel doc met plaatjes en kolommen (aangepast ivm privacy).
Plak doc waarin het terecht moet komen.

Maar het knopje voor de bijlages werkt niet. Hoe kan ik een bijlage bij dit bericht doen?

Goedemorgen.
Jammer genoeg is het probleem nog niet opgelost. Ondanks problemen met uploaden (hierop is uiteindelijk gereageerd en er blijken problemen te zijn met uploaden) heb ik bestanden gemaild naar Octafish: bedankt! Hij zou ze in het draadje plaatsen. Maar ik zie ze nog niet :(
Mijn probleem is dus nog steeds niet opgelost.
@Octafish: heb je alles goed binnengekregen? Ik hoor graag wat de oplossing is van het erg vervelende probleem. Ik heb al van alles geprobeerd en overal gezocht, het zou mooi zijn als het via Helpmij, dat mij uiteindelijk tebinnen viel, kon worden opgelost!

Laat ik dat uploaden bij deze alsnog goedmaken, ik was het inderdaad vergeten :o
Ik kan het probleem wel reproduceren overigens, maar weet zo gauw ook nog geen oplossing.

Bijlagen

Bedankt Octafish :)
Aan de ene kant ben ik erg opgelucht dat het ook jou niet lukt maar ik hoop dat we hier een oplossing voor zullen vinden.
Als extra informatie die misschien gerelateerd is dit: er verdwijnen (door dit probleem?) ook regelmatig headers en footers. Ik begrijp er werkelijk helemaal niets van. Zit er al maanden mee te tobben... :confused:

Hallo!
Zou het helpen als je eerst [één keer] een sjabloon maakt van je kolommen-document en vervolgens de nieuwe teksten daar in zet?
Succes ermee.
Groet, Regine

Bedankt Regina.

Ik heb een sjabloon aangemaakt van het kolommendocument. Plakken hierin gaat goed. Soms zal het echter nodig zijn om slechts een deel te vervangen. Maar ik ga hiermee door, even afwachten wat het doet. Probleem is nog wel dat de header en footer van het brondocument niet in het sjabloon worden geplaatst. Misschien dat dat probleem dan toch apart is en niet gekoppeld is met het page break probleem. :rolleyes:

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan