word en offerte's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankflyer

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
Berichten
202
Hallo, wie weet hoe je in een word dokument tekst uit een lijst (b.v. excel) in kan voegen.
Wie heeft hier wat ervaring mee.
Wat ik wil is dus in een word ducument op bepaalde plaatsen uit een keuzelijst een ander stuk tekst, of naam invoegen.

ik probeer intussen verder, maar stel het zeer op prijs als iemand die hier wat ervarng mee heeft, mij op weg wil helpen.

gr. Frank
 
word opstarten, invoegen>bestand>.........
 
Hanna bedankt voor je reactie.
Zoiets bedoel ik niet precies.
Wat ik bedoel is dat er bepaalde velden worden gemaakt in een word document die gekoppeld worden aan een database zodat je op dat veld b.v. een naam uit een database kan invoeren.

gr. Frank
 
Vanuit een database nog wel. Een excel bestandje dus? Dat het realtime wordt bijgehouden en iedere keer als dat bestand in Word geopend wordt hij het bijwerkt van het excel bestand? Voor zover ik weet is dat niet mogelijk, wel zijn ze nauw met elkaar in verbinding dat je makkelijk data over kunt nemen van excel naar word en andersom zonder rare dingen te krijgen maar het is en blijft een tekstverwerker.
 
Daarom zou ik alles in excel maken, tekst ook, ik werk bijna alleen maar in excel, omdat je alles om het even waar kunt neer zetten, als je zou printen dan kun je de tekstvakken zonder lijntjes doen en de rest met lijtjes.
 
Verplaatst van overige software naar msOffice - Word
 
Hoi,

Je kunt gegevens uit een werkblad in Excel prima samenvoegen met een document in Word ....
Enige kennis en inzicht in de samenvoegfuncties van Word is dan wel belangrijk.
Om wat voor gegevens gaat het?

Teun
 
hey "PcFixer" Jij hoort toch op vakantie te zijn??

Prettige vakantie
 
Geplaatst door ricardovw
hey "PcFixer" Jij hoort toch op vakantie te zijn??

Prettige vakantie

Als je goed kijkt naar de datum van m'n bericht wat ik geplaatst heb dan zie je dat dat op 2 augustus is gebeurd terwijl ik op 4 augustus weg ging... :rolleyes: ;)
 
Jazeker, prima vakantie. Beetje warm, dat wel (40 in de schaduw, 50 daarbuiten :8-0: ). Maar goed, slap ***len kunnen we in de chat en in de Members Chat ook wel, dus lijkt me nu wel klaar :) ;)
 
Geplaatst door Teun.van.Veelen
Hoi,

Je kunt gegevens uit een werkblad in Excel prima samenvoegen met een document in Word ....
Enige kennis en inzicht in de samenvoegfuncties van Word is dan wel belangrijk.
Om wat voor gegevens gaat het?

Teun

Bedankt Teun voor je reactie. ik ben er nog niet ui.
Ik leg het even uit.

Ik wil aan sjabloon maken met een offerte text.
In die offerte wil ik diverse malen kunnen kiezen uit in te voegen text. b.v. "hierbij bieden wij u aan een" hier wil ik nu kunnen kiezen uit een lijst met artikelen of texten die er dan achter komen enz.

ik dacht dan een lijst uit een excel bestand te kunnen oproepen en daar een cel uit te kiezen als invoegveld.

ik heb al wel in word een formulier gemaakt. Dit werkt wel aardig maar de invoeg velden worden niet afgebroken zodat zinnen halverwege afgebroken worden en op de volgende regel verder gaan.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

gr. Frank
 
De oplossing....word 2002

hoi allemaal,

ik denk de oplossing gevonden te hebben...in office xp werkt het.

om nou het hele verhaal kort te maken doe je het volgende.

open word
druk op F1
type de volgende vraag :excel plakken
bij:selecteer het weer te geven onderwerp kies je:

Gegevens invoegen met een gekoppeld of een ingesloten object.

en zie daar als je dit goed hebt gelezen moet het lukken....teminste in office xp hoop dat het bij andere versie's ook zo werkt.


succes
 
Hoi "Wildboy",

Jammer dat het in 2000 in ieder geval niet werkt, althans ik heb dat niet kunnen ontdekken en met de helpfunctie kom je ook niet verder .....

Teun
 
jammer Teun

das jammer...heb nooit met 2000 gewerkt dus kan je niet vertellen of het daar ook mogelijk is...

had je graag verder geholpen.

trouwens wij kennen elkaar al ..jij hebt mij geholpen aan een bestandje om klanten aan de postcode te koppelen : Excel 2002 autom. invullen...
werkt perfect nog dank hiervoor.
 
samenvoegen

Teun, ik heb de methode gevolgd op dat forum, over het invoegen van data in word vanaf een excelbestand.
Ik heb dat aan de praat, alleen blijf je in het word ducoment die combobox zien, terwijl het een document is om op te sturen.

dus in een word ducoment een plaats in een zin maken waar je via een lijstje verschillende texten kan kiezen.
(zie mijn eerdere uitleg) en waar je in de text dan niets meer van ziet, dus net of het allemaal opnieuw is getypt.

ik hoop dat er nog een oplossing komt.

gr. Frank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan