Word, Excel en Access installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

martinho

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2000
Mijn oude PC uit de vorige eeuw (1997) heb ik m.b.v. de deskundigen van HELPMIJ.NL geformatteerd en WINDOWS 95 opnieuw geinstalleerd.
Op die PC zat voor het formatteren WORD97, welke van de CD-rom Microsoft Office 97 Professional is afgehaald destijds. De overige programma's had ik toen niet nodig.
Nu wil ik op een geheel lege machine (op het buroblad staat alleen Mijn Computer en de Prullenbak) van de genoemde CD-rom Word97, Excel97 en Access97 installeren. Ik heb ze nodig voor m'n dochter, die met een opleiding gaat beginnen.
En laat dat nou niet lukken!
Hoever ben ik gekomen? Start Microsoft Setup, intoetsen van de Cd-code op het CD-doosje en daarna komt er een venster Upgrade-controle en blijkt de CD-rom een upgrade te zijn. Maar hoe kan ik (met hulp)voorheen wel WORD97 geinstalleerd hebben van deze CD-rom?
Wie kan me helpen?

Ik zou u zo niet kunnen helpen, maar eventueel Open Office instaleren, dan is zij geholpen.

Lucia

Microsoft Office

Open Office installeren? Is dat een pakket? Van internet af te halen? Kopen? Voor Windows95 is niets meer te koop overigens.

Microsoft Office

Ik kom d'r niet uit. Ik weet niet precies WAT ik moet downloaden en ik heb op het betreffende systeem nog geen internet......

Dan kan je er niet aankomen als je geen internet hebt.

Tenzij je iemand weet uit je buurt of in de familie die dit even voor je wil downloaden.

Dan kan je het op een schijf branden en dan op de computer van je dochter zetten.

Lucia

en mag dit een engelse versie of moet het een nederlandse versie zijn? dan heb ik het mischien voor je.

Word, Excel en Access97

Het probleem is opgelost. De CD-rom versie van Microsoft Office97 Professional blijkt een upgrade versie. En om deze versie te kunnen gebruiken moet reeds een van de produkten op de PC staan. Setup gaat dan zoeken op C: of je in aanmerking komt voor de upgrade en als hij niets vindt op de vaste schijf dan wil hij eventuele installatie-diskettes laten plaatsen. Als je nu aangeeft dat hij op de D: moet gaan zoeken, dan wordt Microsoft Office97 feilloos geinstalleerd.
Na de installatie kun je setup nog een keer doen en verwijderen wat je eventueel niet geinstalleerd wilt hebben, bijvoorbeeld Outlook97.
Dus het probleem is opgelost.
Met dank voor de moeite!
Groeten,
Martin(ho).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan