Word exporteren naar Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

MJJBROEKHUI

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Berichten
175
Iedere maand moet ik rapporten maken over onze activiteiten. Tot op heden maak ik deze rapporten altijd in Word. Verder haal ik diverse gegevens uit mijn Access database.

Nu wil ik het volgende gaan ontwerpen. Graag zou ik mijn historische rapporten in mijn Access database willen hebben. Zodat ik met één druk op de knop ook een rapport uit het verleden kan oproepen.

Echter, het is gebruikersvriendelijker om lappen tekst in te voeren in Word dan in Access. Daarom wil ik het verhaal in Word willen blijven invoeren en dit vervolgens exporteren naar Access. In Access kan ik dit middels een rapport mooi samenvoegen.

Ik heb wel idee hoe ik dit moet aanpakken. Alleen weet ik nog niet hoe dit technisch moet inrichten. In Word zal ik velden moeten creeeren die overeenkomen met de velden in Access. Ik zie het als volgt. In Word wil ik twee kolommen maken. De linkerkolom bevat de veldnaam en in de rechterkolom komt de tekst te staan. Ik als gebruiker moet dit Word document vullen en vervolgens moet ik dit eenvoudig naar Access kunnen exporteren.

Wie kan mij tips geven of heeft misschien een voorbeeld hiervan?

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan