word geeft vierkantjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikbosman

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2001
goede avond,

ik heb weer eens een probleempje voor jullie, heb hier een pc met windows xp... daar is virus opgeweest. de beste mensen hebben hun word bestanden op cd gebrand maar nu zijn de documenten niet meer leesbaar. er zijn allemaal vierkanten zichtbaar.

hoe kan dit en kan dit verholpen worden??!!!

graag spoedig antwoord

Wat voor vierkanten?

Staat Word nog op die pc?

Staan de gebruikte lettertypen wel op de pc waarop de bestanden worden geopend?

Het kan dat de word documentjes ook besmet waren met het virus, en zoja kan het ook zo zijn dat je virus scanner dit gedeelte uit het document heeft gehaalt wat ze corrupt heeft gemaakt.
Wat je kan proberen is ze te openen met het kladblok, rechtermuis op het document > openen met > programma kiezen > kladblok ( vinkje bij dit type bestand altijd met dit programma openen weglaten )
Met wat geluk kan je de tekst in het document nu nog lezen en copieren naar een nieuw Word document, alleen alle opmaak is weg :confused:

dat heb ik idd geprobeerd. maar dat helpt niet. documenten zijn verloren gegaan door ut virus denk ik

Gooi ze nog niet weg. Op dit forum is wat je noemt nogal een kenner actief. Je weet maar nooit of die nog suggesties heeft. Zou zonde zijn als je dan net die bestanden bij het grof vuil hebt gezet.

Hai, :D

Data geschreven naar een cd moet je eigenlijk altijd na het branden nakijken omdat databestanden nogal eens verkeerd gebrand worden..(hoezo mosterd na de maaltijd) ;)

Het kan zijn dat het bestand volledig corrupt is en dat het dus niet meer goed komt..maar probeer het volgende eens:
Selecteer de volledige tekst eens met Ctrl-A en verander het lettertype in bijvoorbeeld Arial. Maakt dat uit?

Anders:
Sluit het document en ga naar extra -> opties -> algemeen en vink daar conversie bevestigen bij openen aan.
Open nu het document en als het goed is krijg je dan een menuutje te zien, selecteer daar gecodeerde tekst. In het volgende menu kies je andere codering. De lijst met karaktersets wordt nu actief. Kijk daar eens rond of je een codering kunt vinden die een beter resultaat geeft. (dit is een geduldig proces)

Hoop dat ie er tussen zit! :thumb:

sorry voor de hele laaaaaaaate reactie, ik zal dit ff proberen als ik weer bij deze mensen kom.

alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan