word gek van die piepjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
heb een asus k8n socket 754 moederbord als ik savonds de pc helemaal van het stroom afzet (schakelaar voeding uit) en ik doe hem sochtends aan gaat die piepen nu het volgende al gedaan

andere voeding
ander geheugen
bios gereset (niet geflasht)
nieuwe xp installatie
andere mobo batterij

er zit een zalman proc.koeler op die 2000 draait en het rare is bij een warme opstart dus als de pc al aan is geweest en ik start hem op dan hoor ik maar 1 piep (normaal) enkel bij een koude start heb ik dit rare euvel. boekje asus erbij staat niks over in.

Maar vhoeveel piepjes? Lengte? (kort / lang).
Start de pc wel door al ie uit-gepiept is?

nee zalman niet kapot draait gewoon
staat handmatig op 2000 rpm (via regelaar achter)
eerst 7x 2 piepjes en daana piepjes tot aan bureaublad (soms ook weer wat minder piepjes pc werkt verder prima ben ik een uurtje bezig en herstart de pc niks aan de hand 1 x piep normaal

lijkt me dat als het iets hardwarematig is hij ook moet piepen bij de warme reboot

boekje van asus zegt niks over uitleg piepjes (asus k8n-e)

stomme vraag kan het ook door software komen wat in de pc zit weet nl niet meer waar ik het moet zoeken ?

Ook cool & quiet ingesteld, en de Q-Fan settings nagelopen?

Meestal zit er ook een instelling in die een signaal geeft, als het toerental van de fan te laag is, gaat ie ook lekker van piepen.

dit niet gedaan omdat in het asus boekje staat dat dit enkel werkt met een amd koeler en fan en die heb ik niet gebruik nl de zalman.

ook iemand van vobis zei dat cool and quiet en qfan rotzooi was van asus beter een koeler erop zetten waar jezelf de fan mee kan regelen (waren zijn woorden)

Tja, prachtig allemaal, maar die PC gaat loeien als het toerental van de fan te laag is, en die uitleg van Vobis, die man werkt er net, vermoed ik, slaat ook nergens op, cool&quiet schakelt de processor terug, bij weinig of geen gebruik, heeft niets met Qfan te maken, die het toerental regelt.

ok zal het vanavond eens installeren zoals in het boekje staat en morgen de pc opstarten kijken of die nog piept als die koud staat
zal de regelaar er tussen uit halen en de koeler rechtstreeks op mobo aansluiten

gaat niet bij installatie cool an quiet kan dit op een atlhon 64 bit gebruikt (zegt de software)worden en dat heb ik niet heb nl een sempron 64 bit.

staat nl -------------- welkom bij installatie cool and quit bij athlon 64 processor

Installeer je dat niet, heeft ook niets te maken met die melding, ( wist overigens niet, dat de Sempron die functie niet ondersteund ), die gaat over de instellingswaarde van het toerental van de fan, als die onder een aantal toeren komt, begint de pc te piepen, al de fan rechtstreeks aangesloten?

fan rechtstreeks aangesloten tevens cool and quiet geinstalleerd en weer dat gelazer.
tevens 1 geheugenmodule eruit gehaalt

maakt niks uit pc sochtends opstarten een serie van 2 piepjes achter elkaar en dan 1 piep achter elkaar tot xp op me scherm staat

uurtje draaien en rebooten niks aan de hand (1 x piep) denk dat ik het stekkertje van het speakertje er maar trek

pc loopt verder prima geen blauwe schermen of rare meldingen probleem is enkel als ik de pc wil verkopen wat moet je dan uitleggen aan de koper ?

GEVONDEN EINDELIJK

in bios G.A.R.T. stond aan deze uit gezet piepen is nu afgelopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan