Word has encountered a problem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arthur de Smet

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Hallo,

Al maandenlang werk ik aan een bepaald document (Word XP onder Windows XP) en tot nog toe nooit een probleem gehad. Sinds vandaag krijg ik plotseling om de haverklap de melding dat "Word has encountered a problem and needs to close", waarna ik de optie krijg om het document te laten "recoveren" door Word. Als ik dat document of het originele document vervolgens open krijg ik binnen de kortste keren dezelfde melding en begint het hele verhaal opnieuw. Het probleem doe zich trouwens ook voor met een ander document dat ik geopend heb.

Ik heb al geprobeerd Microsoft Office te repareren maar dat heeft niet geholpen. Heeft er iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Arthur

Nog wat extra informatie:

Als ik het document open, gebeurt regelmatig het volgende: Naast het geopende document lijkt Word een tweede document te willen openen (twee Word-iconen op mijn taakbalk). Als ik het tweede document bekijk, dan is dit grijs en er verschijnt een berichtvenster met de volgende mededeling:

File in use

GS.doc is locked for editing by Arthur

Do you want to:

. Open a read-only copy
. Create a local copy and merge your changes later
. Receive a notification when the original copy is available

Dit is vreemd, want ik ben Arthur en ik ben de enige die ooit aan dit document heeft gewerkt, en de enige die op deze computer werkt.

Als ik de informatie in het foutrapport bekijk, dan staat daar bovenaan het volgende:

Exception information:

Code: 0x00000c38 Flags: 0x00000000
Record: 0x00000000c0000005 address: 0x0000000000000000

Vervolgens komt een lijst met wel 40 processen en allerlei getallen erbij, en na de processenlijst, komt wat geloof ik een stack dump of zo heet.

Arthur

Nog een update:

Het probleem lijkt te maken te hebben met tijdelijke bestanden die door Word worden opgeslagen als er iets fout gaat met het document waarin je bezig bent. Op het internet vond ik dit artikeltje: http://forums.techguy.org/archive/index.php/t-77111.html.

Als ik, zoals daar wordt aangeraden, die tijdelijke bestanden verwijder, dan blijft Word goed lopen. Maar als ik ook maar iets aan het document verander terwijl er zo'n tijdelijk document op mijn computer aanwezig is, dan heb ik het probleem onmiddellijk weer terug.

Zojuist was ik bezig in het originele document nadat ik de tijdelijke bestanden verwijderd had. Dat ging een tijdje goed. Toen het uiteindelijk weer mis ging, bleek dat er opnieuw een tijdelijk bestand was aangemaakt.

Nu heb ik twee vragen. Waarom is dit plotseling een probleem. Ik krijg wel vaker van die tijdelijke bestanden, maar ik heb nog niet eerder meegemaakt dat Word daardoor vastloopt. Hoe komt dit toch?

Tweede vraag: Hoe komt het dat er blijkbaar steeds iets misgaat, waardoor Word steeds weer die tijdelijke bestanden maakt?

groet, Arthur

Hai Arthur, :D

Ik heb op het andere forum een antwoord op jou vraag geplaatst. :thumb:

Graag gedaan Arthur..enne denk eraan haal even diep adem want dit soort storingen vreten tijd! ;)

Joost, is er wat mis met dat andere forum misschien? Ik heb twee keer geprobeerd mijn antwoord te versturen, en twee keer krijg ik de boodschap "pagina kan niet worden weegegeven".

Hai Arthur, :D

Nee lijkt me niet..tenminste ik heb geen moeite om jou vraag te beantwoorden.. (kan natuurlijk altijd een tijdelijke verbindingsstoring zijn)

Zie overigens dat het nu wel gelukt is bij jou! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan