Word hersteldocumenten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BelgianEagle

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Berichten
79
Een vriendin van mij heeft hierjuist 2 uur zitten werken aan een verslag dat ze morgen moet indienen. Ze heeft haar Word correct afgesloten zonder te saven, dat heb je nu eenmaal met vrouwen, en kan natuurlijk nergens het bestand terug vinden.

Nu is de vraag: Is er een mogelijkheid om dat document terug te vinden? Is er geen autosave gemaakt of dergelijke? Ik weet dat in vorige versies normaal die autosaves werden verwijderd wanneer je Word correct afsluit.
 
..... Ze heeft haar Word correct afgesloten zonder te saven, dat heb je nu eenmaal met vrouwen, en kan natuurlijk nergens het bestand terug vinden.

Los van het feit dat ik je opmerkingen over 'vrouwen' nogal denigrerend vind, klopt hij bovendien niet: als je Word 'correct' afsluit krijg je direct een melding dat een document waarin iets is gewijzigd, nog niet is opgeslagen.
Het lijkt er dus op dat Word niet correct is afgesloten.

Wanneer je Word opnieuw opstart krijg je de melding dat een document niet correct is afgesloten. Krijgt ze dat niet, dan is er geen hersteldocument.
De enige optie is nog, dat Word op de computer waarop ze heeft gewerkt zo is ingesteld dat er altijd een backup-bestand wordt opgeslagen (extensie BAK).
Zo niet dan is het werk 'voor niets' geweest.
 
De enige optie is nog, dat Word op de computer waarop ze heeft gewerkt zo is ingesteld dat er altijd een backup-bestand wordt opgeslagen (extensie BAK).

Je kunt met *.doc of *.docx ook zoeken naar een document met de zoekfuntie.
Waar zit die optie voor een BAK-bestand? Ik werk met Word 2007. Is altijd handig.
 
Je kunt met *.doc of *.docx ook zoeken naar een document met de zoekfuntie.
Waar zit die optie voor een BAK-bestand? Ik werk met Word 2007. Is altijd handig.

Hoi,

Officeknop
Opties voor Word
Geavanceerd
... en het vinkje plaatsen onder de sectie 'Opslaan'

Oveigens vergiste ik me, de extensie is .WBK
 

Bijlagen

  • ScrnDmp.jpg
    ScrnDmp.jpg
    29,2 KB · Weergaven: 293
Laatst bewerkt:
Zeer bedankt. Het is een nuttige optie als je vaak, langdurig aan documenten werkt en belangrijke documenten hebt. Nadeel vind ik dat de back-up opgeslagen wordt in de locale map waar het origineel staat. Ik had liever een aparte map met Reservebestanden. Ik geef er nu toch de voorkeur aan om via een normaal back-upprogramma reservekopieën te maken. Maar het is en blijft een goede tip.
 
Welke versie van Word gebruiken jullie?

Welke versie van Word gebruiken jullie?
Bij bijv versie 2003 moet je kijken onder : Extra ,opties, Bestandslocaties.
Daaronder vind je het AutoHerstel pad.

Apestaart
 
Ja, dat klopt, is net weer iets anders. Ik gebruik Microsoft Office 2007 voor Thuisgebruik en Studenten. Microsoft Office 2007 voor Thuisgebruik en Studenten is met een gebruiksrechtovereenkomst voor 3 personal computers: niet voor gebruik ten behoeve van commerciële, non-profit of winstgevende bedrijfsactiviteiten, of voor gebruik door overheidsorganisaties.

Let wel: het pakket is overal te koop voor 79, - euro.
 
Hoi,

Ja, in 2007 i.c.m. Vista is dat:

C:\Users\[Gebruikersnaam]\AppData\Roaming\Microsoft\Word\

Maar je vindt daar alleen autoherstelbestanden als Word niet 'normaal' is afgesloten. Bijvoorbeeld door stroomuitval of een 'vastloper'
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan