word ik gevolgd

Status
Niet open voor verdere reacties.

whatnames

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
hopelijk ben ik hier goed met mijn vraag. Ik heb een kennis die regelmatig bij mijn pc is omdat we allerlei problemen en mogelijkheden uitzoeken. Nu wil ik weten of en hoe hij eventueel in mijn pc en/of mijn laptop kan komen.Want hij is er vaak bij als ik op de pc of laptop bepaalde zaken moet invullen. Bestaat er een zekere mogelijkheid om de veiligheid van pc en/of laptop te waarborgen of te kontroleren?

groeten

First things first: 1. óf je vertrouwt die kennis en laat het daarbij!
2. áls je ''m niet vertrouwt, dan moet je 'm niet toelaten middels het programmaatje dat jullie (mogelijk) samen gebruiken.
3. áls je géén tooltje gebruikt om elkaar over en weer toe te laten op de pc, dan heeft íe je gehackt. Dan rest je weinig anders dan het vertrouwen op te zeggen en ervoor te zorgen dat de beveiliging van je pc omhoog gaat.

aan uw schrijfwijze te zien vertrouw je hem niet, dus laat hem er niet bij als je wachtwoorden en zo invult
,ik zou nu toch voor zekerheid de wachtwoorden veranderen

en voor wat te testen van soft/games gebruik daarvoor een virtuele voor,zo voorkom je grappen

hopelijk ben ik hier goed met mijn vraag. Ik heb een kennis die regelmatig bij mijn pc is omdat we allerlei problemen en mogelijkheden uitzoeken. Nu wil ik weten of en hoe hij eventueel in mijn pc en/of mijn laptop kan komen.Want hij is er vaak bij als ik op de pc of laptop bepaalde zaken moet invullen. Bestaat er een zekere mogelijkheid om de veiligheid van pc en/of laptop te waarborgen of te kontroleren?

groeten

Hoi,

Geheel met Pasja eens.
Ik kom vaak bij mensen en kleine bedrijven aan huis en heb geregeld te maken met 'vertrouwensvragen'.

Als mensen twijfels hebben, stop ik met ondersteuning.
Als jij twijfels hebt over de integriteit van degene die jou ondersteunt, moet je stoppen.
En - zoals door Pasja gezegd - nooit loginnamen en zéker geen wachtwoorden kenbaar maken. Ik geef zelf trouwens altijd aan dat ik dat niet wil weten, of dat ze het moeten wijzigen als er toch een situatie is waarbij ik daarvan op de hoogte raak.

Met een aantal klanten heb ik geprobeerd on-line support te geven middels een directe verbinding en ik ben ermee gestopt. Ondanks mijn uitleg dat ik géén toegang tot de computer kan hebben zonder hun medeweten (in moeten geven van een wachtwoord) begrijp ik dat men dat niet altijd vertrouwt.

Vertrouwen doe ik hem wel, alleen kwam deze vraag op omdat ik wil weten of iemand zonder mijn weten mij kan volgen op de pc. Als ik het goed begrijp uit jullie antwoorden is dat niet te kontroleren? Alleen door de beveiliging op te hogen. Die is nl volgens mij optimaal.

Vertrouwen doe ik hem wel, alleen kwam deze vraag op omdat ik wil weten of iemand zonder mijn weten mij kan volgen op de pc. Als ik het goed begrijp uit jullie antwoorden is dat niet te kontroleren? Alleen door de beveiliging op te hogen. Die is nl volgens mij optimaal.

Nou .... ik denk dat je uit de antwoorden tot nu toe niet kunt opmaken wat je nu stelt.
Geef eens duidelijk aan wat je precies bedoelt met: ' ..... mij kan volgen op de pc' .... ??

Wat je aan het begin aangeeft is dit: Nu wil ik weten of en hoe hij eventueel in mijn pc en/of mijn laptop kan komen
Maar ook dit is onduidelijk, want bedoel je nu 'op afstand', dus via internet wanneer jij ook één van je apparaten aan hebt staan, of wanneer hij zonder jou aanwezigheid achter je pc of laptop zit.

Wellicht heb je ook aanwijzingen of vermoedens, waardoor je op deze vragen komt. Daar kan je misschien ook iets over aangeven.

Laatst bewerkt:
Wat ik bedoel is: kan er tijdens mijn werken op de pc iemand mij volgen zoals welke site ik ga, of welk wachtwoord ik invoer enz en kan ik dat dan ergens aan zien? duidelijker kan ik het niet zeggen. Ik gebruik een goede firewall en virusscanner.

gr

Ok blijkbaar stel ik de vraag niet goed: Het laatste antwoord was ja dat kan. Dus blijft de vraag HOE kan ik dat kontroleren of zien tijdens het werken op de pc.

Mijn antwoord sloeg op beide vragen van je, maar ik zal even verder toelichten. :cool:

Dergelijke programmaatjes verraden hun aanwezigheid vaak doordat ze met regelmaat pakketjes over je internetverbinding sturen. Open je Windows Taakbeheer venster (Ctrl-Alt-Del) en kijk eens in je Netwerk tab. De grafiek daarin geeft je LAN traffic weer. Als iemand je volgt of een keylogger/monitor tool heeft lopen, dan zal je hier regelmatige piekjes zien.
Als je alle applicaties sluit dan hoort deze grafiek een groene lijn op de 0% te laten zien.
Sluit alle applicaties en check dit scherm dus. Zie je dan nog piekjes, dan kan dat een teken zijn van een ongewenst programma of ongewenste verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan