• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Word in Excel binnen zijn kader houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

john lion

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Berichten
25
Beste mensen,
Als je Word binnen Excel gebruikt, heb je een krachtige tekstverwerker binnen je sheet met natuurlijk zijn nadelen. Een van die nadelen is dat de tekst binnen een beperkt kader oneindig doorloop. De niet zichtbare tekst (die wegloopt naar boven) is ook niet zichtbaar bij printen. Vraag: Hoe kan ik het Wordkader in een Excelsheet binnen zijn kader houden? Ofwel kan ik de tekst binnen een kader houden met een begin en een eind.

Groet John
 
Als je een tekstvak in Excel toevoegt?

Je houdt de functionaliteit van Word en de tekstdoorloop is begrensd door het vak.
 
Dag Pasja,

Bedankt voor je snelle reactie. Misschien leg ik het niet echt duidelijk uit. Inderdaad begrenst een kader hoe klein of groot dan ook je tekst. Ik wil alleen dat je tekst afhankelijk is van het kader. Dus hoe groot of hoe klein het kader, mag alleen binnen dat kader je passen. (maar dan met de word mogelijkheden geen samengevoegde cellen met zijn beperkingen). Ik weet uberhaubt niet of dat mogelijk is.!

Gr. John
 
Ik begrijp het mogelijk idd. niet. Laat ik het anders vragen, misschien snap ik het dan beter : "Wat kan (in) een tekstvak niet, wat jij wél zou willen dat het kan"?
 
Laatst bewerkt:
En als je nu op Invoegen klikt vervolgens op Object dan kan je toch een Word doc invoegen met alle voordelen die je noemt.
 
Pasja, ik wil in een sheet een stukje tekstverwerking kwijt. Dit kan op verschillende manieren echter binnen Excel met beperkingen (zover mij bekend). Huijb kom met een voor mij gangbare oplossing. Inderdaad invoegen/object, kies word doc, vervolgens tekst, enter en je hebt je tekst binnen je kader. Klein nadeeltje het kader kan nu onbeperkt groot worden, waardoor mogelijk mijn lay out in de verdrukking komt..
 
Hoi allen,

Ik begrijp er het volgende uit:

1. Óf de grootte van het kader past zich aan aan de hoeveelheid tekst.
2. Óf de hoeveelheid tekst moet begrensd worden door de grootte van het kader .....

Betwijfel of dat mogelijk is, maar moet eerlijk zeggen: ik heb een dergelijke 'case' nog nooit bij de hand gehad.
 
Dag Ommeren
Inderdaad, dat bedoel ik. Als er niets is op dit gebied ... tja zal ik het moeten doen met de meest gunstigste oplossing van Huijb. Mochten er nog anderen zijn die hier tegen aan lopen en mogelijk een oplossing weten ...ik hoor het graag.

Mijn dank aan allen.
Groet John
 
Tja ... het 'Kill your darlings' effect.
Als je teveel tekst tikt moet de melding komen:

"INDIKKEN .... !!"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan