Beste helpers van het forum,
Ik heb een probleem waar ik weer eens niet uitkom. Ik heb dankzij hulp hier op het forum een script kunnen maken waarin ik diverse gegevens laat wegschrijven vanuit excel naar word. Dit loopt goed, doet wat ik wil ik loop alleen tegen het volgende aan. Moment van afsluiten van de pc, dan geeft de pc aan dat word nog openstaat in het geheugen en afgesloten moet worden. Ik geef aan het einde van de script aan dat het bestand opgeslagen moet worden en moet worden afgesloten, ik snap dus niet wat dit probleem veroorzaakt. Misschien kan en wil een beste helper mij attenderen op me gemaakte fout.
Hierbij de script:
Ik dacht dat ik het bestand dus goed laat afsluiten, maar staat dus nog open in het geheugen ofzo. Moment van afsluiten van de pc geeft hij dit aan. Hopenlijk kan iemand mij hier doorheen loodsen.
Alvast bedankt voor alle reacties.
Mvg,
gast0219
Ik heb een probleem waar ik weer eens niet uitkom. Ik heb dankzij hulp hier op het forum een script kunnen maken waarin ik diverse gegevens laat wegschrijven vanuit excel naar word. Dit loopt goed, doet wat ik wil ik loop alleen tegen het volgende aan. Moment van afsluiten van de pc, dan geeft de pc aan dat word nog openstaat in het geheugen en afgesloten moet worden. Ik geef aan het einde van de script aan dat het bestand opgeslagen moet worden en moet worden afgesloten, ik snap dus niet wat dit probleem veroorzaakt. Misschien kan en wil een beste helper mij attenderen op me gemaakte fout.
Hierbij de script:
Code:
Dim objWord
Dim objDoc
Dim objSelection
Dim cFileName As String
Set objWord = CreateObject("Word.Application")
objWord.Documents.Open Filename:=ThisWorkbook.Path & "\Offerte schriftelijk blank.docx", ReadOnly:=True
Set objDoc = objWord.Documents("Offerte schriftelijk blank.docx")
Set objSelection = objWord.Selection
With objDoc
''dan laat ik hier alles wegschrijven, momenteel weggelaten want dit lijkt mij niet relevant
End With
'Saven als Word bestand.
cFileName = ThisWorkbook.Sheets(1).Range("C2").Value
objDoc.SaveAs Filename:=ThisWorkbook.Path & "\" & cFileName, FileFormat:=0
'Orginele offerte sluiten zonder saven.
objDoc.Close SaveChanges:=0 'wdDoNotSaveChanges
Set objDoc = Nothing
Set objWord = Nothing
Application.ScreenUpdating = True
MsgBox "Offerte opgeslagen als " & cFileName
Ik dacht dat ik het bestand dus goed laat afsluiten, maar staat dus nog open in het geheugen ofzo. Moment van afsluiten van de pc geeft hij dit aan. Hopenlijk kan iemand mij hier doorheen loodsen.
Alvast bedankt voor alle reacties.
Mvg,
gast0219
Laatst bewerkt: