Word is trááág

Status
Niet open voor verdere reacties.

jovis

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Ik heb Office 2003 op een laptop met Windows-7, 64 bits.
Op deze PC gaat het openen van Word (2003) heel traag en het openen van een document daarin duurt nog eens een tijd. Veel langzamer dan in XP. (Excel gaat wel redelijk snel)
Ik heb Office maar weer eens opnieuw geïnstalleerd van het schijfje dat ik heb, maar dat helpt geen steek.
Is daar wat aan te doen?

Ik heb niet zo'n zin in het kopen van een nieuwer programma.
Ik vind het zo gek dat het wel snel werkt in de PC van mijn vriendin (die XP heeft), maar niet in de mijne. Ligt dat aan het besturingssysteem (W-7) of is er iets anders aan de hand?

Word is tr���g

Nee Windowsfaq,

http://www.auslogics.com/en/software...frag/download/

lijkt mij een defragmentatieprogramma. Daar gebruik ik Smart Defrag voor, die mijn schijf keurig gedefragmenteerd houdt, voor zover ik kan beoordelen. Als jouw programma beter is, zeg het dan even.
Ik denk niet dat die trage Word een kwestie is van gedefragmenteerd.
Overigens, ik heb Writer (van OpenOffice) maar eens ingesteld als standaard tekstverwerker. Oei, wat gaat dat lekker snel!

Probeer het volgende eens:

- zoek op je PC naar het bestand normal.dot (zorg dat Outlook en Word niet open staan)
- hernoem het bestand naar normal.old
- start Word en kijk of dit verschil maakt

Tardis

Leuk meegedacht, Tardis, maar als ik in de zoekfunctie van Windows-7 normal.dot intyp, vintie niets. Geen garantie dat het bestand er niet in staat denk ik, maar als de PC het niet vindt, vind ik het ook niet en kan ik ook niets veranderen. Waar zou het kunnen staan?

Startknop -> Programma's en bestanden zoeken.

Tardis

Startknop -> Programma's en bestanden zoeken, dat is precies wat ik gedaan heb, Tardis. 'Geen zoekresultaten' zegtie dan.

Normal.dot kun je op de volgende locatie vinden;

C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Sjablonen

Let op de map "Application Data" is een verborgen map.

Bedankt, Crash, maar we zijn er nog niet. In het pad dat je opgeeft blijf ik steken bij Documents and Settings: 'D&S is niet toegankelijk', 'Toegang geweigerd'. En als ik terug ga naar c:\, dan zie ik een dicht slotje voor de naam van de map staan.
Wat doe ik daar nu weer aan?

Crash, ik heb je procedure gevolgd en het heet dat ik nu eigenaar van bijna de hele c-schijf geworden ben. Ik wil nog even zeggen dat ik alle foutboodschappen die ik tegenkwam bij het veranderen van eigenaar (dat duurde een paar minuten) weg geklikt heb, zoals in je artikeltje staat.
Evengoed kan ik de map c:\Documents and Settings niet openen. Ik krijg weer de boodschap 'Documents and Settings is niet toegankelijk, toegang geweigerd'. Het heeft dus niet geholpen. Is er nog iets anders op te verzinnen?
Ik vind het merkwaardig dat het dichte slotje voor de naam van de map D&S nu wel verdwenen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan