word ken ik dit instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sjoerd1981

Had even een vraagje ben begonnen met word.
Nou is mijn vraag als ik van het eerste woord naar het 2de wil die op een bepaalde plek moet staan, kan ik dat zo instellen dat ik met 1 knop op bv enter er meteen heen gaat of moet ik dat steeds met de muis doen of met spatiebalk.

zie bijlage

wie weet raad of in iedergeval een makkelijke manier als hoe ik het momenteel doe.

gr sjoerd:eek:
 

Bijlagen

  • microsoft word.jpg
    microsoft word.jpg
    16 KB · Weergaven: 73
Je kunt navigeren met de cursortoetsen (de pijltjes). Als je daarbij ook de control toets indrukt, verschuift de cursor niet 1 letter maar een heel woord.
Als woorden in het midden of aan het einde van een regel moeten komen met witruimte ertussen, dan kun je de tab-toets gebruiken om alles recht onder elkaar te krijgen. De spatiebalk is hiervoor niet geschikt, vanwege de verschillende breedtes van letters (vgl de 'i' en de 'm').
 
Het zal in Word ongetwijfeld mogelijk zijn dat je de cursor in 1 x kunt verspringen naar de plek waar jij wilt.....
Ik weet alleen niet hoe :) Misschien moet je de helpbestanden van Word eens doornemen op een regenachtige zondagmiddag :)

Ik gebruik in dergelijke gevallen altijd de TAB-toets om stapjes te verspringen naar rechts.
 
ken dat ook dan als er verschillende lengte van woorden staan

heb nu ff de zelfde woorden gebruikt.

aap voetbalschoen fiets
weerman punt vla geschiedenis nederlands **

heb het met tabs gedaan maar die versprinkt ook maar een klein stukje
ik wil dus drie kolommen maken met allemaal verschillende woorden ...maar ze moeten dus de eerste letter van elk woord wel onder de volgend komen te staan , en helaas is me dat nog niet gelukt.

gr sjoerd
 
In deze situatie moet je inderdaad de tabtoets gebruiken. Na ieder woord druk je op de tabtoets. Bij de volgende regel doe je hetzelfde. Als de woorden erg verschillend zijn van grootte kan het zijn dat in in sommige situaties de tabtoets 2 keer moet indrukken.

Groet, Floyd
 
Je kunt misschien een tabel maken van 3 rijen.
 
Hai, :D

Tabel invoegen is hier absoluut het simpelst maar je kunt o.a. natuurlijk ook het blad in 3 kolommen verdelen via het menu opmaak..

Succes! :thumb:
 
heb drie kolommen gemaakt maar hoe kom ik nu in kolom 2 en 3.
Want van tabel invoegen heb ik geen kaas gegeten, ja van kolommen natuurlijk ook niet>>???

gr sjoerd:eek:
 
tabs en zo

Je kunt natuurlijk ook gewoon tabstops toevoegen, dan spring je meteen met de tabtoets naar de gewenste positie.
 
Tabellen werken makkelijker dan kolommen. Kies gewoon voor menu tabel->tabel invoegen. Geef daarna 3 kolommen aan. Je kunt dan met Tab tussen de kolommen wisselen.
Om in je kolommen naar een volgende kolom te gaan moet je menu invoegen->eindemarkering->kolomeinde invoegen uitvoeren aan het eind van de eerste kolom.
 
je moet tabs gebruiken


je kan de breedte van de tabs instellen door:
boven aan je blad van word heb je een witte balk (liniaal)
als je op de balk klikt krijg je een hoekje dat hoekje moet je gebruiken als je die verschuift dan worden de tabs ook breder of kleiner

tip:
als het hoekje naar rechts wijst dan lijnt hij uit naar rechts en als hij naar links wijst dan lijnt hij naar links uit
je heb er ook een die naar alle twee de kanten wijst die zorgt ervoor dat hij in het midden uitlijnt
dit ken je instellen om op het vierkantje te klikken die naast de liniaal staat

als je meer wilt weten mag je me mailen
 
Hai Sjoerd, :D

Zoals je ziet zijn er nogal wat wegen om naar Rome te geraken hier..

Het is al eerder gezegd maar een Tabel is echt het simpelst en snelst gedaan..

De vraag is nu zijn er nog struikelpunten waar je niet uitkomt? :thumb:
 
Ja heb alle mogelijk heden geprobeerd met tabel ging voor mij wel het makkelijkste maar nu had ik, nog 1 vraagje..als ik nu afdrukvoorbeeld doe: dan zie ik al die lijnen er op staan dus die print die dan ook mee is daar geen oplossing voor.

gr sjoerd
 

Bijlagen

  • tabel.jpg
    tabel.jpg
    25,5 KB · Weergaven: 48
dan moet je ontzichtbare lijnen nemen
in het menu van tabellen en randen ken je lijn kiezen daar moet je kiezen voor geen rand
 
na lang zoeken gevonden stond onder opmaak die lijnen te verwijderen.
Mensen allemaal bedank voor de moeite.:thumb:

gr sjoerd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan