word loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martje17

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2007
Berichten
30
hallo.
mijn word loopt elke keer vast. dus moet ik constant opslaan als ik bezig ben anders ben ik alles kwijt, enig idee wat dit kan zijn??
 
Dag Martje,

Is dat bij elk document dat je bewerkt? In dat geval zou ik Word verwijderen en opnieuw installeren.

Gegroet,

Axel
 
Dag Martje,

Is dat bij elk document dat je bewerkt? In dat geval zou ik Word verwijderen en opnieuw installeren.

Gegroet,

Axel

alleen bij verslagen voor school. bij kleine dingen niet, en soms ook als ik iets kopieer van het internet
 
Ik heb een donkerbruin vermoeden. Ik wil graag eerst een vraag stellen voordat ik mij aan dat vermoeden "waag":

die schoolverslagen, bouw je die op vanaf een wit vel papier / nieuw document in Word of gebruik je "iets" als basis voor zo'n verslag?
 
Ik had voor beide mogelijke antwoorden een hypothese gereed:

komt 'ie:

soms lukt het Word gebruikers -en dan met name de iets minder ervaren gebruikers- om zodanig veel opmaak in een document te proppen -en dan met name opmaak dat ergens de logica wat loslaat- dat Word ervan gaat stotteren en dan vastloopt.

Ik noem een voorbeeld:

een woord van 12 letters waarvan elke letter een andere opmaak heeft, schuin, vet, onderstreept en vervolgens de eventuele spaties tussen die letters precies andersom. Als je als gebruiker dat soort stunts binnen 1 document maar vaak genoeg uithaalt, gaat Word een keer overstuur.
(Dit praktijkvoorbeeld is mij dus ooit "gelukt" -> voor elkaar gekregen Word overstuur te maken ;) :D )

Kan de oorzaak daarin zitten? Veel en vooral wisselende opmaak?
 
Dag martje,

Stuur eens zo'n schoolverslag (zonder prive gegevens).

Gegroet,

Axel.
 
Een andere reden dat Word vaak vastloopt is de automatische spellings- en grammaticacontrole. Probeer die eens uit te zetten.
 
er zitten wel veel dikke letters grote kleine en dat soort dingen, dan komt het denk ik daar door ;)
 
Nou, zo letterlijk bedoel ik het ook weer niet, dat moet Word aankunnen.

Ik geef je nog een ander voorbeeld,

Iemand heeft een alineaopmaak ingesteld voor het uitlijnen van bijvoorbeeld getabte woorden / cijfers.

Tussen de diverse regels zitten witregels. Die persoon presteert het dan om voor de alineaopmaak van de witregels weer compleet andere opmaak in te stellen. Zo gaat dat het hele document door. Je kan er dan op wachten dat Word op enig moment de pijp aan Maarten geeft.

Ik zeg niet dat JIJ zo'n freubelaar bent, ik geef het je alleen ter overweging mee.

Je kunt wel testen of er iets van waarheid inzit:

pak zo'n vastlopend schooldocument en selecteer de COMPLETE tekst. Stel nu de opmaak voor het gehele document in op de meest basale / elementaire dingen -> platte tekst, regel opmaak enkel, lettergrootte 11, lettertype Arial of Times Roman, marges 2,5 2,5 2,5 2,5 etc. etc. etc., kortom alles basic. Sla het document op en roep het daarna eens op en bewerk het eens -> breid het uit met tekst. Loopt het niet meer vast? Dan was de vele en vooral steeds wisselende opmaak de mogelijke oorzaak.
 
haha zo vatte ik het niet op hoor ;) haha
maar ik zal het gewoon eens in de gaten houden als ik weer wat maak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan