Word loopt vast bij een bepaald document

Status
Niet open voor verdere reacties.

razortje

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Berichten
85
Hallo allemaal,

Mijn vader heeft op zijn computer een Word document1 met een aantal gegevens.
Nou maakt hij wekelijks een word document voor een bepaald doel, die hij vervolgens rond mailt.

Nou heeft hij dus elke week dat ene Word document1 nodig met die gegevens. Maar er zit een fout in dat document om één of andere reden.

Hij kan er amper in werken, kopieren en plakken. Binnen 10 seconden loopt Word vast en krijgt hij de standaard melding of je het foutrapport wilt verzenden.

Het is alleen bij dat ene word document ! De rest doet het allemaal probleemloos.
Het word document bestaat uit redelijk wat tekst, veel kleuren teksten, veel cursieve teksten, veel leestekens en geen plaatjes.


We hebben een aantal dingen geprobeerd:

- Word document gekopieerd (als bestand), en het een andere naam gegeven. Vervolgens met dat nieuwe gekopieerde bestand proberen te werken..--> zelfde probleem

-Inhoud van het Word document1 gekopieerd als bestand, en geplakt in een nieuw aangemaakt Word document.. probleem blijft zich voordoen.

-We hebben het bestand naar een andere computer (mijn computer..)verzonden over de mail. Bij mij werkt het bestand foutloos, geen enkele foutmelding. Ik heb hier en daar een punt extra getypt en een paar spaties enzo. En sla het bestand onder een andere naam op. Het is dus dan ook een ander document als het ware geworden.
Vervolgens stuur ik dat aangepast document weer terug naar vaders computer... maar binnen 5 seconden nadat hij het geopend heeft krijgt hij alweer de foutmelding en Word loopt weer vast.

Kopieren in kladblok is eigenlijk (nog) niet echt een optie want dan ben je al je cursieve, gekleurde teksten e.d. kwijt.
Overnieuw typen is ook teveel werk, zit 9 uur typewerk in dat bestand.

Wat kan het zijn? En hoe valt het op te lossen?

Groeten Lennart:)
 
Ik zou als ik hem was de Installatie CD van MS Office in de lade doen en vervolgens via Configuratiescherm naar Software gaan en dan Programma's wijzigen en verwijderen. In de lijst met software de regel MS Office selecteren en dan kiezen voor Wijzigen. De aanwijzingen op het scherm volgen.
 
Afhankelijk van de Word versie zou het opsporen van de normal.dot en vervolgens het verwijderen van die .dot ook wel eens kunnen werken. Word maakt automatisch een nieuwe normal.dot aan bij een volgende opstart.
 
bedankt iig al voor de reacties,

Boing737, gewoon Office verwijderen zeg jij en even opnieuw installeren bedoel je?


En Pasja, wat is dat normal.dot bestand voor iets dan?

Lennart:)
 
Is het bestand niet te groot geworden in de loop der tijd?
Dan kan de ene comp het wel, en de andere het net niet aan.

:cool:
 
De normal.dot is een standaard bestand waarmee Word steeds start: hierin zitten bijv. het voorkeurslettertype, voorkeursalinea instellingen etc. etc. Dit bestand wil wel eens corrupt raken en voor vastloopproblemen zorgen.
 
Dus als ik die verwijder, maakt hij (kan ik opmaken uit jou vorige reply) automatisch een nieuwe/schone/verse normal.dot aan?

Dit is dus zonder nadelige gevolgen om dat bestand te verwijderen?
 
Laatst bewerkt:
ok, kijk aan :)

Ik heb even gekeken in de map van Office, en mbv de zoekfunctie van Windows nog wat gezocht naar het bestand normal.dot maar heb het helaas niet kunnen vinden.

Waar kan ik dit bestand vinden?:)
 
Bekende bestandsextensies verbergen / weergeven in mapopties staat uit-/aangevinkt?
 
En dan: C:\Documents and Settings\jouwgebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Sjablonen
 
Ik heb bestand verwijdert en het lijkt vooralsnog opgelost het probleem !


Ik sta echt elke keer weer te kijken hoe goed ik hier geholpen wordt ! :thumb: Echt petje af voor deze site en gebruikers;)
 
Als het goed blijft, scheelt het jullie in ieder geval een taakstraf van 9 uur ;)
 
haha idd:D

ik zal hem op opgelost zetten omdat ik er vanuit ga dat het zo verholpen is:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan