Word mijn computer slomer door films te downloaden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrissiepolo

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2012
hallo allemaal,

Binnenkort ga ik op vakantie dus ben ik nu veel films aan het downloaden. Als ik de films heb gedownload die ik wilde brand ik hem meteen op een dvd en daarna verwijder ik de film van mijn computer. Word mijn computer slomer van het downloaden van films ook al verwijder ik de films meteen van mijn computer?

alvast bedankt,

groetjes..

Dat ligt eraan wat je bedoeld.
De computer zal tijdens dat downloaden trager zijn met andere dingen dan wanneer je niet aan het downloaden bent.
Voor de rest heeft het inderdaad geen invloed.

En afhankelijk van het type films kan je toetsenbord hooguit wat plakkerig worden. :P

Maar even zonder gekheid: Als de films wel zouden blijven staan dan wordt de computer zelf niet slomer.

Nou , ik kan je zeggen dat de computer wel degenlijk slomer wordt ..
Dit is gewoon altijd met pc's , hoe meer jij op de hdd zet hoe slomer deze wordt al dan mischien niet zo sloom dat je het merkt maar meestal merk je het toch wel met opstarten en de laadtijden.
Gewoon windows om de paar maanden opnieuw installeren en je pc is weer zo snel als eerst.

Volgens mij ben je in de war met geïnstalleerde programma's en gewoon data.
Ik heb 3 partities op mijn eerste harddisk, allemaal voor meer dan 50% vol (1 Terrabyte) en een tweede harddisk waarvan 0,4 TB (420 GB) vrij is van de 1,8 TB...
Mijn PC is nog net zo snel met opstarten, afsluiten als toen de schijven nog maar voor 5% gevuld waren.
Dit komt omdat de geïnstalleerde programma's nihil zijn, maar ik wel bergen films, games, series en muziek op de schijven heb staan.
Als ik een game uitgespeeld heb, of niet meer leuk vind, dan deïnstalleer ik hem, en installeer ik een andere in de plaats.

Daarbij beperk ik dus de traagheid.

Laatst bewerkt:
Hij wordt er slomer van geloof me of niet :)
En btw bestanden die je verwijderd worden niet echt 100% verwijdered , verklaart ook waarom je verwijderde bestanden altijd terug kan halen ..
'' sloom '' is voor iedereen anders , ik weet zeker dat die pc ergens - tijdens het laden opstarten wat dan ook zeker 1 seconde slomer wordt , de 1 vindt dit ''sloom '' voor de ander is dit nihil <--

Verwijderde bestanden kan je niet altijd terughalen, Windows stelt dat verwijderen gewoon zo lang mogelijk uit om schrijf bandbreedte te sparen.
Maar, van data op een hardeschrijf wordt je pc niet slomer, op een SSD schijnt het dat het wel langzamer wordt.
Als je programma's instaleert en deïnstaleert, heb je kans dat er dingen in het Windows register blijven staan, dat maakt op den duur de pc slomer, gewone bestanden maken een pc niet slomer.
Uiteraard, als jij op een dag tientallen gigabytes download is op dat moment je pc langzamer omdat je processor bezig is met bestanden ontvangen vanuit de netwerk adapter, wat altijd voorang heeft op alles en dus ook je programma's voorgaat, verder is de hardeschrijf ook flink bezig, afhankelijk van de downloadsnelheid, dit komt ook niet ten goede van je prestaties.
Zodra je een film gedownload hebt en laat staan is het enige wat de pc kan vertragen de indexerings service, die een record aanmaakt voor de bestanden zodat als je er naar zoekt ze sneller gevonden worden.
Deze indexerings-service vertraagd echter zo weinig, dat ik niet denk dat het meetbaar is.

Laatst bewerkt:
alleen je internet kan wat slomer worden en van die bestanden op je schijf merk je niks en anders defragmenteer je hem eens, dan staat alles weer netjes op de harde schijf en niet door elkaar

alleen je internet kan wat slomer worden en van die bestanden op je schijf merk je niks en anders defragmenteer je hem eens, dan staat alles weer netjes op de harde schijf en niet door elkaar

win 7 hoef je niet te defragmenteren dat doet win 7 zelf al dagelijks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan