Word mijn Fritzbox gehackt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterveenstra

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jan 2012
Wordt mijn Fritzbox/netwerk gehackt?
Ik heb een thuisnetwerkje met een paar pc’s die via utp op een FritzBox 7170 zijn aangesloten. Daarnaast gebruik ik nog drie wifi verbindingen voor mijn laptops en gsm.
Mijn kennis van thuisnetwerken is minimaal en het lukt mij niet om op internet een antwoord te vinden op de volgende vraag.

Al een paar maanden zie ik in mijn FritzBox met regelmaat onbekende ip nummers toegevoegd worden bij LAN >> Devices and Users. Tussen de bekende LAN computers met vast ip 192.168.178.xx staat dan ongeveer het volgende PC-10-180-xxx-xx, IP 10-180-xxx-xx. Als ik ze verwijder staat er een paar dagen later weer een ander ip nummer.
Bij de WLAN en in het Eventlog is de laatste weken niets vreemds te vinden.

Het modem is beveiligd met een lang wachtwoord, de wifi verbinding is WPA2 en het is niet mogelijk om de utp af te tappen.

Moet ik mij hierover zorgen maken?
groet, peter

Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen,misschien kennissen met een smartphone die weten wat het wpa wachtwoord is.
Je hebt de router beveiligd met een wpa sleutel dus zomaar inbreken gaat niet.
Aangezien je pc's een vast ip adres hebben zou je de router ook op vast ip adres kunnen zetten.
Dus de dhcp uitschakelen.
Je moet dan wel de gsm's opnieuw instellen,als deze dynamische ip adressen gebruiken.
Je router moet uiteraard ook beveiligd zijn met een wachtwoord ,zodat niemand dan jij de configuratie kan wijzigen.

Bedankt Palomino voor je antwoord, kun je mij het veiligheidsvoordeel vertellen van het uitzetten van dhcp?

Wat ik vooral niet begrijp is dat de nieuwe computers die in de "Devices and Users" lijst van de Fritzbox staan, niet in de WLAN lijst voorkomen. Die heb ik trouwens op “Restrict WLAN access to known WLAN devices” gezet.

Denk je dat de verdachte ip’s bijvoorbeeld via openstaande poorten voor Edonkey binnen kunnen komen? En als dat zo is zal een hacker dan altijd makkelijk via die poorten binnen kunnen komen omdat ik zelf een statisch ip adres heb van mijn ISP.

groet, Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan