• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Word naar Exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobkos1

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2006
Beste forumleden,

Ik heb een vraag ik heb een word document met tabellen dit hele document wil ik overzetten naar exel. Als ik de gevens kopieer dan komt de indeling niet goed over in Exel.
Kan iemand mij helpen

ik heb er geen probleem mee. veel hangt af hoe je tabel er in word uitziet. misschien kan je eens een voorbeeldje erbij hangen.

steven

Hoe bedoel je een voorbeel ik ben hier voor hetb eerst op dit forum

dus eerst en vooral welkom. je heb je worddocument en daar neem je een klein stukje van (zeker wat problemen geeft). en maakt een nieuwe reactie en je kan een beetje naar beneden scrollen en via beheer bijlage een bijlage toevoegen. een excelfile moet eerst gezipt worden.

steven

Hier een stukje van hetdocument als ik het kopieer komt de indeling in exel heel raar

Bijlagen

Hi Bobkos,

Plakken in Excel, en dan bij Celeigenschappen het vinkje weghalen bij "Terugloop".
Dan ziet het er al een heel beetje anders uit.
Zo goed, of nog anders ?

Joske

bijgevoegd wind je hoe het bij mij in excel staat. ik heb alleen de kolombreedte en rijhoogte aangepast.

steven

Bijlagen

Met de oplossing van Joske ziet het er inderdaad prima uit.

Een andere punt is: waarom splits je de inhoud niet, dus de tekst en de invulling apart, zodat je eventueel nog iets met de resultaten kunt doen.

waarom splits je de inhoud niet, dus de tekst en de invulling apart, zodat je eventueel nog iets met de resultaten kunt doen.
dit zou ik ook doen. de snelste manier is om (in dit voorbeeld) de : te vervangen door ^t en dan de tabel converteren naar tekst. deze tekst dan kopiëren en plakken in excel. je hebt dan nog een beetje werk in excel.

steven

ik heb het vinkje terugloop uitgezet maar de indeling komt nog niet goed in exel ( hele document )

ik heb het vinkje terugloop uitgezet maar de indeling komt nog niet goed in exel ( hele document ) als bijlage het hele document met het 1ste deel ging het wel goed maar met het hele document niet hele document als bijlage

Bijlagen

• a.doc
    a.doc
    59 KB · Weergaven: 21
als het zo weinig is, zou ik het gewoon opnieuw maken in excel. het zou we teveel tijd kosten om het om te zetten. het opnieuw maken is maar 15 min. werk.

steven

Wat is dan eigenlijk de meerwaarde van het omzetten naar Excel? Wat kun je in Excel wel, wat je niet in Word kunt?

Zo moeten wij het aanleveren aan leveranciers voor import of zo iets geloof ik

ik twijfel eraan of het te kopiëren valt op een eenvoudige manier. geef eens een voorbeeldje hoe je het moet aanleveren. via een tussenweg is het misschien mogelijk. ik weet niet of ik even tijd heb om ernaar te kijken dit weekend.

steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan