Opgelost Word nieuwdocument foutief

• Onderwerp starter Onderwerp starter eses
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

eses

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Bij openen van een nieuwe word document krijg ik een document met een tabel met 1 rij (maar dat is geen tabel). Ik kan ook geen cursor zien en als ik druk op enter dan kommen volgende rijen. De randen van de "tabel" zijn aangeduid met gestipte lijnen. Ik heb mijn office verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niet geholpen. Weet iemand hoe kan ik dat verhelpen? Alvast bedankt. Groet

Bijlagen

Als je bijlage een voorbeeldje zou moeten zijn van wat een leeg document bij jou is (inclusief dus de 'tabel') dan is er iets fout gegaan: jouw document is, zoals het hoort bij een nieuw document, leeg.
Bij openen van een nieuwe word document krijg ik een document met een tabel met 1 rij (maar dat is geen tabel).
En dit zie je verkeerd: een tabel is alles wat je met <Invoegen>, <Tabel> maakt. Daarbij maakt het niet uit of je één rij (desnoods met één kolom) maakt of een tabel met 10 kolommen en 20 rijen. Zoals je al hebt gemerkt, krijg je namelijk automatisch een nieuwe rij als je op de Tab toets drukt. Overigens heb jij dat dus niet, want met <Enter> maak je nooit een nieuwe rij aan, alleen de Tab toets dus.

Wat ik dus denk: je hebt (al dan niet per ongeluk) iets veranderd aan je instellingen. En die worden opgeslagen in de Normal.dotx/normal.dotm. En opnieuw installeren helpt dan niet, want dan heb je nog steeds die normal.dot. Want die wordt niet verwijderd als je de Office weghaalt.

Zoek dus de normal.dot(x/m) op, en gooi die weg, of hernoem hem (normal.bak of zoiets). Als je dan Word opnieuw opstart, kan Word de normat.dot niet vinden, en wordt hij opnieuw, met de standaard instellingen, aangemaakt. En zou je probleem weg moeten zijn.

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik een groter probleem heb. Ik kan in C geen AppData vinden.

Tik in de adresbalk van de verkenner: %appdata%
En druk dan op de Enter toets.

Bedankt,
Ik heb gedaan wat je zei maar de map is leeg.
Ik wil normal.dotm wijzigen maar in verkenner bij gebruikersnaam geen bestand AppData.
Dus is iets bij mij fout.
[C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Roaming\Microsoft\Templates]

Ik heb verborgen mappen gevonden en Normal verwijderd. Vervolgens Word geopend en inderdaad is nieuwe sjabloon aangemaakt maar met precies het zelfde fout :(

Volgens internet:
1. Sluit alle instanties van Microsoft Office.
2. Open Windows Verkenner.
3. Navigeer naar %appdata%\Microsoft\Templates.
4. Verwijder alle versies van de "Normal"-sjabloon, inclusief Normal_OLD.Dotm.

Voer schijfopruiming ook eens uit.

- Open > Deze computer > rechtsklik op C-schijf (C: )
- RMK > Eigenschappen (RMK = rechtermuisknop)
- Tabblad > Algemeen
- Kies > Schijfopruiming etc.

Alternatieve werkwijze:

- Gebruik > WIN + R (= Run command = Uitvoeren)
- Typ > cleanmgr.exe

Laatst bewerkt:
Post eens een bestandje gebaseerd op een Nieuw document met daarin wat dummy tekst, want ik kan het niet zien in jouw document, en ik kan het dus ook niet reproduceren. Dus ik wil eerst even zien wat er bij jou aan de hand is. Het verwijderen van (bij voorkeur alle) sjablonen in de Templates map zou toch echt moeten helpen. Heb je macro's en/of andere elementen zoals Autoteksten in je standaard sjabloon (de normal.dotm dus) opgenomen, verplaats die sjablonen dan eerst naar een andere map die niet door de sjablonen map wordt gebruikt, zodat ze ook niet als basis kunnen dienen voor een nieuw document.

Ik weet niet wat je nu gepost hebt, maar je hebt niet gedaan wat ik heb gevraagd. Nota bene heb je die vraag ook nog in de tekst in dit document gezet:
Als ga ik enter geven dan komt het volgende “balkje/rij”
Ik kan geen normaal tekst intikken en bewerken
Snap je überhaupt wel wat ik vraag? Want wat bedoel je met de tekst hierboven?
Gewoon een nieuw document maken, en tekst typen. Eventueel met een paar alinea's door tussendoor een keer of wat op <Enter> te drukken en nog wat te typen. De tekst in je eigen document bewijst bovendien dat je wél tekst kunt typen :).

Eventueel, daar kan ik namelijk ook wel wat mee, kun je daarnaast ook je eigen normal.dotx meesturen, dan kan ik daar nog even in controleren of daar gekke dingen in staan.

Ok, twee dingen: je normal.dotm.docx is geen sjabloon, maar, zoals de extensie al zegt, een Word document. Dus daar kan ik nog steeds niet zoveel aan zien, want ik heb mijn eigen normal.dotm en wat ik zie in een extern Word document wordt dus 'over' mijn eigen normal.dot gelegd.
En, tweede ding, dat werkt in beginsel dus ook voor het andere document, want daar zie ik dus nog steeds niets vreemds aan. Ook die tekst wordt opgemaakt volgens mijn eigen Normal.dotm.

Dat gezegd hebbende: tabellen, waar jouw vraag (nog steeds?) over gaat, zijn tekstelementen. Die worden niet beïnvloed door sjablonen. Hooguit, als je een standaard opmaak hebt voor tabellen, wordt een tabel bij een andere gebruiker opgemaakt volgens de sjabloon instellingen bij die gebruiker. Maar een tabel blijft gewoon een tabel.

Ik heb jouw tekstdocument in een tabel gezet, en ik durf te wedden dat jij hem nu ook in een tabel ziet, en dat dat niet hetzelfde is als wat jij beschrijft in je vraag.
Wellicht handig dus om je vraag nog eens extra te verduidelijken door een schermafbeelding te maken van wat jij ziet. Op die manier kunnen we hopelijk er achter komen wat er nu wérkelijk speelt.

Overigens vermoed ik dat je de optie <Weergeven/Verbergen> aan hebt staan; een optie waarmee je verborgen en niet-afdrukbare tekens kunt zien op het scherm. Dat ziet er een beetje vreemd uit als je niet gewend bent om daar mee te werken. Maar dat wordt dus direct duidelijk als we een schermafdruk zien van een (nieuw) Word document.

Bijlagen

Zo zie ik mijn documenten in Word zoals in de bijlage. Ik ben maar een gebruiker en zeker niet alles is voor mij begrijpelijk, maar zoals nu mijn Microsoft Word er uit ziet heb ik het nog nooit gehad.

Horizontale lijnen krijg ik nadat enter wordt gedrukt.
In mijn document heb ik geen tabellen (tabel) gemaakt.

Bijlagen

• Zo zie ik mijn getypte document.png
    Zo zie ik mijn getypte document.png
    67 KB · Weergaven: 7
  • Je document ziet zo uit.png
    Je document ziet zo uit.png
    65,8 KB · Weergaven: 7
  • Zo ziet mijn standaard Word document .png
    Zo ziet mijn standaard Word document .png
    11,6 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Dat is (helaas voor jou) geen tabel, maar een weergave instelling die je normaal gesproken niet zo snel verandert, of kan vinden (behoorlijk weggestopt), maar die jij dus toch gevonden hebt :).

Ga naar <Bestand>, <Opties>, groep <Geavanceerd> en scroll dan naar beneden tot je de optie "Tekstafbakeningen weergeven" vindt. Ik zet er wel een paar centen op dat die bij jou aan staat :). Zet hem uit, en je bent er vanaf.

Tekstafbakeningen weergeven.jpg

• Leuk
Waarderingen: eses
Hartelijk dank u heeft mij enorm geholpen. Sorry dat ik niet kon verwoorden wat ik precies bedoelde.
Vriendelijke groet, El

Dat laatste geeft natuurlijk niet; als je het verschijnsel niet kent is het lastig om het te benoemen. En het ziet er ook wel een beetje uit als een tabel :). Overigens kon het verder geen kwaad ;).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan