Word Normal.dot

Status
Niet open voor verdere reacties.

woltersgert

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2001
Berichten
47
Voor de volgende uitdaging zoek ik een oplossing.

Normal.dot staat lokaal op de computers, zodat iedereen zijn eigen autoteksten etc. in normal.dot kan opslaan. Deze situatie moet zo blijven.

Normal.dot moet een voettekst krijgen met o.a. pagina x van y (makkelijk te regelen), met als voorwaarde dat dit weer centraal geregeld gaat worden zodat een wijziging ook centraal uitgevoerd kan worden.

Welke oplossing(en) is hier voor?

Met vriendelijke groet,

Gert Wolters
 
Hoi,

Dat lijkt me een 'opgave', want je wilt feitelijk twee dingen:
1. Ieder een eigen standaardsjabloon, waarin individueel zaken kunnen worden aangepast.
2. Een algemene wijziging voor alle gebruikers in NORMAL.DOT

Feitelijk zou dat betekenen dat je in alle NORMAL.DOT's apart die voettekst met 'Pagina x van y' zou moeten regelen.
Er is wel een andere oplossing, maar ik moet dan even zeker weten of je het over Word2003 hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de jongelui een mailtje sturen met een Worddocument als bijlage met het verzoek de bijlage te openen.
In de bijlage zou ik deze VBA-code opnemen.
Code:
Private Sub Document_Open()
  Application.Screenupdating =false 
  With NormalTemplate
    .OpenAsDocument
    With ActiveWindow.View
      .Type = wdPrintView
      .SeekView = wdSeekPrimaryFooter
      Selection.Fields.Add Selection.Range, wdFieldPage, , False
      Selection.TypeText " van "
      Selection.Fields.Add Selection.Range, wdFieldNumPages, , False
      .SeekView = wdSeekMainDocument
    End With
    .Save
  End With
  ActiveWindow.Close 0
  ThisDocument.Close 0
  Application.screenupdating =True 
End Sub
De gebruiker merkt niets van deze wijziging.
 
Normal.dot

Het gaat zelfs om 4 verschillende versies van Word verdeeld over 22 computers
 
Het gaat zelfs om 4 verschillende versies van Word verdeeld over 22 computers

Weet je: ik kan me bijna niet voorstellen dat alle 22 gebruikers (of misschien zelfs meer), áltijd in álle documenten die paginavermelding willen hebben.
Maar goed, wellicht helpt de oplossing van SNB voor die vier verschillende Word-versies.

Ander optie is, gebruik te maken van de lokatie van de z.g. 'Werkgroep-sjablonen' en daar een Sjabloon neer te zetten dat iedereen kan gebruiken op het moment dat men die paginanummering wél wil.
In Word 2003, menu: Extra > Opties; tabblad Bestandslocaties
In Word 2007, Office-knop > Opties voor Word > Geavanveerd en helemaal onderaan de knop 'Bestandslocaties'

Je kunt hier een locaties voor de werkgroepsjablonen op het netwerk opgeven en daar het betreffende sjabloon neerzetten.
 
Normal.dot

Hallo,

het wordt steeds grappiger.

Ook de werkgroepsjablonen kunnen we daarvoor niet gebruiken, omdat er 1 afdeling is die daar hun eigen sjablonen heeft staan.

Daarnaast blijft het zo dat de gebruikers hun normal.dot op hun eigen computer lokaal willen blijven opslaan.

Gert
 
Nou, dat lijkt me geen probleem, die ene afdeling, want daar kan je dan dat sjabloon gewoon bijzetten .... toch?

En als het allemaal zo moeilijk is, distribueer je dat sjabloon mét paginanummering gewoon via een mailtje en zoeken de mensen het verder zelf maar uit ......
Een simpele instructie hoe mensen het zelf voor elkaar krijgen .... is dát wat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan