Word of Excel recente bestanden verschillen van Windows 10 taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Hoi,
Als ik bij Word of Excel (2016) kijk bij de recente bestanden dan zijn die anders dan bij de Windows 10 taakbalk.
Bijvoorbeeld recent document bij Microsoft Word staat niet in lijstje bij de Windows 10 taakbalk.

Is daar wat aan te doen om dat gelijk te krijgen?

Thanks!

Omdat deze in Office gemaakt of bewerkt zijn, niet? Ik kan niet alle verschil verklaren maar een ouder en onlangs gewijzigd document zou in Office bij snelle toegang kunnen staan maar niet meer in Verkenner. Een oplossing zou kunnen zijn dat u Bij Start naar de tegel van Word of Excel gaat en er rechts op klikt. U krijgt dan niet de recente bestanden van verkenner te zien.

Zou u uitgebreidere mogelijkheden wensen dan worden op de volgende pagina suggesties gedaan op basis van hoe het was in eerdere Windows versies: https://www.howtogeek.com/274573/how-do-you-get-the-all-recent-files-list-back-in-windows-10/

Ha Alfred, ik open altijd bestanden via de verkenner. Maar je linkje had wat goede tips, die ga ik proberen. Ik zal de vraag op opgelost zetten, lukt het er niet meer kom ik erop terug.
Bedankt! :thumb:

Het Start menu is ook in Verkenner te gebruiken of het is Windows niet meer.

Het tooltje Win+X Editor, om recente items aan het Win+X menu toe te voegen, of de gewone snelkoppeling naar %userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Recent\ en de opdracht shell:recent bij uitvoeren, geeft niet de in een bepaald programma geopende bestanden maar een op volgorde staande uitgebreidere lijst zonder, optioneel, de onlangs bezochte mappen er boven. De bedoeling van u is natuurlijk een gelijke lijst als in Word en Excel op te roepen. Dat is dan toch door op Ctrl + Esc te drukken en van de betreffende tegel het contextmenu te gebruiken. De tips voor sneller toegang tot recente items en de veel uitgebreidere lijst ervan zijn dan niet van toepassing.

Helder, dank je wel voor de toevoeging Alfred. Die Win+X editor kende ik nog niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan