Hallo.
Ik ben een leek op VBA vlak, en ik hoop dat iemand hier me kan helpen. Ik heb al rondgezocht op het forum hier en kom zaken tegen die raken aan wat ik wil doen, maar vanwege mijn beperkte kennis op VBA vlak kom ik er niet uit. Office 2007 is hier aan de orde.
Het is het volgende.
Ik heb een Excel werkblad.
Gegevens
Zoals je merkt worden daarin persoonsgegevens ingevoerd. Met name :
C3 : naam
E3 : straat
H3 : postcode
I3 : gemeente
I5 : e-mail
Er is geen mogelijkheid de kolommen te benoemen met deze labels.
Je merkt ook de knop "Brief" op. Daar zit nu nog geen code achter. Wat er zal moeten gebeuren, is dat als je op die knop gaat drukken, dat dan automatisch het volgende sjabloon geopend wordt :
Brief
Daar merk je dat rechts boven weer die naam, straat, postcode en gemeente voorkomen. Je raadt het al, de gegevens van Excel moeten daar automatisch ingevuld worden door op de knop gedrukt te hebben.
Naam moet bijkomend ook nog eens ingevuld worden bij de aanspreking.
Als dit al zou lukken zou ik al heeeel blij zijn.
Voor wie van een uitdaging houdt, nog het volgende.
De brief zou ik vervolgens als e-mail uit moeten sturen. Niet als bijlage, maar de brief zelf die e-mail wordt. Dus als het e-mailadres van de Excelfile ook meteen kan geplakt worden in Word op de juiste plaats zou dat helemaal fantastisch zijn.
Voorbeeld.
Stel dat ik Tom Peeters uit de Kersenstraat 4 te 1234 Grotestad met tom@privider.be heb ingevoerd in Excel en dan op de knop heb gedrukt, dat dan het volgende op je scherm zou te zien zijn :
Screenshot
het enige wat ik dan nog moet doen is op "Kopie verzenden" drukken. Dat moet NIET automatisch gebeuren.
Is er nu iemand dit dit voor mij zou willen/kunnen doen??
:thumb:
Dat moet natuurlijk niet gratis. Ik ben bereid te betalen. Contacteer me en ik betaal dan een afgesproken prijs via Paypal zodat je onmiddellijk van start kan gaan en ik ook snel geholpen ben.
Je kan me mailen op joris (at) liebaart.org
Ik ben een leek op VBA vlak, en ik hoop dat iemand hier me kan helpen. Ik heb al rondgezocht op het forum hier en kom zaken tegen die raken aan wat ik wil doen, maar vanwege mijn beperkte kennis op VBA vlak kom ik er niet uit. Office 2007 is hier aan de orde.
Het is het volgende.
Ik heb een Excel werkblad.
Gegevens
Zoals je merkt worden daarin persoonsgegevens ingevoerd. Met name :
C3 : naam
E3 : straat
H3 : postcode
I3 : gemeente
I5 : e-mail
Er is geen mogelijkheid de kolommen te benoemen met deze labels.
Je merkt ook de knop "Brief" op. Daar zit nu nog geen code achter. Wat er zal moeten gebeuren, is dat als je op die knop gaat drukken, dat dan automatisch het volgende sjabloon geopend wordt :
Brief
Daar merk je dat rechts boven weer die naam, straat, postcode en gemeente voorkomen. Je raadt het al, de gegevens van Excel moeten daar automatisch ingevuld worden door op de knop gedrukt te hebben.
Naam moet bijkomend ook nog eens ingevuld worden bij de aanspreking.
Als dit al zou lukken zou ik al heeeel blij zijn.
Voor wie van een uitdaging houdt, nog het volgende.
De brief zou ik vervolgens als e-mail uit moeten sturen. Niet als bijlage, maar de brief zelf die e-mail wordt. Dus als het e-mailadres van de Excelfile ook meteen kan geplakt worden in Word op de juiste plaats zou dat helemaal fantastisch zijn.
Voorbeeld.
Stel dat ik Tom Peeters uit de Kersenstraat 4 te 1234 Grotestad met tom@privider.be heb ingevoerd in Excel en dan op de knop heb gedrukt, dat dan het volgende op je scherm zou te zien zijn :
Screenshot
het enige wat ik dan nog moet doen is op "Kopie verzenden" drukken. Dat moet NIET automatisch gebeuren.
Is er nu iemand dit dit voor mij zou willen/kunnen doen??

Dat moet natuurlijk niet gratis. Ik ben bereid te betalen. Contacteer me en ik betaal dan een afgesproken prijs via Paypal zodat je onmiddellijk van start kan gaan en ik ook snel geholpen ben.
Je kan me mailen op joris (at) liebaart.org