Word opent niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Voor een collega de volgende vraag / probleem :

als hij WinWord (versie in Office 2000) probeert te openen, dan gebeurt er niets, althans een foutmelding verschijnt.
Exacte tekst van de foutmelding heb ik (nog even) niet, (wordt vanavond mogelijk door de collega ZELF in dit "draadje" vermeld), maar "klinkt" ongeveer als :

XDE

Herkent iemand dit ?

(ik weet dus niet of XDE goed en / of volledig is)

wordt vervolgd.................

Laatst bewerkt:
Hai Pasja, :D

De melding zegt me zo niets.

Het volgend kan nooit kwaad:
Sluit eerst Outlook en controleer in Taskmanager of Winword en Outlook niet meer draaien!
Kies Start/Uitvoeren (RUN) en typ: winword.exe /a gevolgd door een Enter.

Helpt dit?

Waarschijnlijk is het dan een corrupte Normal.dot en/of Data-sleutel. (register)

Dus ff-kes allebei maar fixxen! ;)

Hoe, Leef je uit: http://office.webforums.nl/forum/viewtopic.php?t=5389

See Yah! :thumb:

in aansluiting op het eerder gemaakte bericht hierbij de juiste foutmelding.
WINWORD.EXE

Hai B, :D

Ik denk dat de uiteindelijke foutoproep een stukje langer zal zijn geweest? (Er is een fout veroorzaakt Winword.exe wordt afgesloten bla..bla)

Voer mijn vorige tip maar uit..heb een vermoeden dat het goed komt! :thumb:

Hallo Joost en Brinkhoven,

misschien handig om te weten dat ik over nog wat "mondelinge" aanvullende informatie beschik:
het probleem bij Brinkhoven zat 'm erin dat Word niet eens wil opstarten, geen bestaande bestandjes door erop te dubbelklikken en ook geen nieuwe bestanden : Word wil simpelweg helemaal niet opstarten (als ik het probleem tenminste goed heb begrepen.........?)

De foutmelding komt bij het "proberen" Word te openen enne, Brinkhoven, ik ben het met Joost eens dat louter het woord winword.exe niet de foutmelding kan zijn. Winword.exe is namelijk de "ontsteker" / mainstarter van Word en die .exe is dus slechts een soort van "ontsteking" voor het programma.

De "echte" foumelding zal idd. iets zijn van:

.... heeft een probleem of fout veroorzaakt in module..... van winword.exe .......

of een zinnetje / woorden met een dergelijke strekking.

btw: Brinkhoven :

Hartelijk welkom op de Helpmij!

(Dat je er maar weinig -gedwongen- gebruik van hoeft te maken)

Geplaatst door gast0225
Hallo Joost en Brinkhoven,

misschien handig om te weten dat ik over nog wat "mondelinge" aanvullende informatie beschik:
het probleem bij Brinkhoven zat 'm erin dat Word niet eens wil opstarten, geen bestaande bestandjes door erop te dubbelklikken en ook geen nieuwe bestanden : Word wil simpelweg helemaal niet opstarten (als ik het probleem tenminste goed heb begrepen.........?)

De foutmelding komt bij het "proberen" Word te openen enne, Brinkhoven, ik ben het met Joost eens dat louter het woord winword.exe niet de foutmelding kan zijn. Winword.exe is namelijk de "ontsteker" / mainstarter van Word en die .exe is dus slechts een soort van "ontsteking" voor het programma.

De "echte" foumelding zal idd. iets zijn van:

.... heeft een probleem of fout veroorzaakt in module..... van winword.exe .......

of een zinnetje / woorden met een dergelijke strekking.

Deze uitleg versterkt nog meer mijn uitleg van mijn vorige tip! (Met name het uittesten van de Safe-modus /a)

Als Word niet wilt starten dan is dat bijna altijd een probleem met het Mamadotje of de datasleutel!

Heb altijd nog meer ideen maar laten we modulair tewerk gaan.

See Yah! :thumb:
Ps voor in het register:
* Word '97 8.0
* Word 2000 9.0
* Word 2002 10.0
* Word 2003 11.0

Ik heb het vermoeden dat het mammadotje niet DE oorzaak is geweest.

Ik heb mijn collega namelijk mondeling geadviseerd op de hdd te laten zoeken naar de normal.dot en deze vervolgens te verwijderen. Kennelijk heeft 'ie dat gedaan en loste het zijn probleem niet op.........?

Ik hoop dat 'ie de volledige tekst van de foutmelding nog even plaatst ?

Ik heb 'm als 2e optie vanochtend nog (mondeling) geadviseerd even de Office2000 CD te pakken en een "herstel"-installatie van Winword te doen. Ik weet nu niet of 'ie dat al heeft geprobeerd.

We lezen (en ik hoor) mogelijk wel ?

Ok Mama hoeft niet de oorzaak te zijn! (is altijd een goed startpunt)
Laat hem in ieder geval in Safe-modus proberen te starten. (hierbij trekt Winword de minste resources en kan het goed gaan)

Ga niet voorbij aan de Data-sleutel. (dit is een krachtige storingsoplosser!)

Herinstallatie van Office 2000 zou ik nog niet adviseren. Is te vroeg.

En als je dat toch doet, houd er dan rekening mee dat 2000 nooit volledig deïnstalleerd.
Hiervoor kun je twee Erasers downloaden bij MS. (Dit omdat onze Bill zijn werk weer eens niet heeft gedaan)
Je kunt natuurlijk ook zelf je HD afscannen naar Office mappen. (bv proofing tools)

Nou maar hopen dat het nu beter wordt in de toekomst. (Nu de broncode van MS Office Openbaar is)

Succes ermee! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan