Opgelost Word-pagina opslaan als jpg

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Weet iemand een snelle methode om een hele Word-pagina (versie 2007) op te slaan als jpg. Freeware, scrollen.

Gewoon Printscreen, lijkt mij. Je kunt wel een Word document (of deel, zoals pagina) afdrukken naar PDF, wat in essentie een vergelijkbaar resultaat oplevert. En dat zit gewoon in Word ingebouwd. Ik zie de meerwaarde van een jpg niet.

Ik wil juist niet afdrukken en telkens een Word document openen duurt te lang. Naar pdf is hetzelfde. Telkens openen is niet te doen.
Een afbeelding kijken gaat veel sneller.

Ik wil juist niet afdrukken en telkens een Word document openen duurt te lang.
...
Telkens openen is niet te doen.
Een pdf open je volgens mij net zo snel als een jpg. Of je hebt een héle slome computer, dat kan natuurlijk. Daarnaast moet je echt wel éérst je Word document openen, en dán die afbeelding maken en opslaan. Of kost dat bij jou (het openen van Word, document etc) dan géén tijd?
Vooral dat laatste (dat het niet te doen is) vind ik nogal wat....

Een slome pc is het niet, wel een oude, maar werkt nog prima. Waarom die documenten wat traag openen weet ik niet.

Daarnaast moet je echt wel éérst je Word document openen, en dán die afbeelding maken en opslaan. Of kost dat bij jou (het openen van Word, document etc) dan géén tijd?
Dat maken van de afbeeldingen is eenmalig.

Ik kan veel sneller door jpg's bladeren dan door documenten.

Maar goed, jij geeft geen antwoord op de vraag. Jij gaat je bemoeien met mijn opzet, manier van werken. Ja, ik doe dat niet voor niets zo.

Niet direct wat je bedoelt, maar Je kan in Explorer de Preview aan zetten.
Dan zie je een voorbeeld van het document.

Laatst bewerkt:
Ja, goed opgemerkt. Nog beter is de preview van de zoekmachine die ik gebruik. Echter er gaat niets boven een snelle inzage middels een jpg en kun je ook snel 'bladeren'.

Voor zover ik weet is er geen eenvoudige manier om een Word document, bijvoorbeeld de eerste pagina, als afbeelding op te slaan.
Je kan natuurlijk wel simpel een beeldschermafdruk maken.

De vraag is natuurlijk hoe krijg je dan de hele pagina goed in beeld/op de afbeeldingen.
Uitgedacht:
Maak afbeeldingen in Word via _Afdrukvoorbeeld_Volledige schermweergave_PgDn_Pg_Up > Screenshot maken

Dat van djutoch moet ik nader bekijken.
Bedankt voor de hulp👍, voorlopig kan ik weer verder.

In je Word document kan je dit gebruiken om een plaatje te maken van pagina 1.
Vervolgens klik je met rechts op het plaatje en kies je Opslaan als afbeelding:
Code:
Sub Pagina1NaarPlaatje()
    Selection.HomeKey Unit:=wdStory
    Application.Browser.Target = wdBrowsePage
    ActiveDocument.Bookmarks("\page").Range.Copy

Set doc = Documents.Add
    Selection.PasteSpecial , , , , wdPasteMetafilePicture
End Sub
Die laatste stap heb ik helaas niks voor kunnen vinden.
Maar misschien heeft iemand anders hier er een oplossing voor.

Laatst bewerkt:
Maak afbeeldingen in Word via _Afdrukvoorbeeld_Volledige schermweergave_PgDn_Pg_Up > Screenshot maken
Je mag dan vinden dat ik je geen hulp heb gegeven, maar dit antwoord was letterlijk mijn tekst van mijn eerste twee woorden. Hoe duidelijk wil je dan een antwoord hebben?

Onzin. Gewoon Printscreen staat in jouw antwoord. Dat weet iedereen wel. Echter het is mij nog nooit gelukt om vast te leggen dmv scrollen wat buiten beeld ligt. Dus het gaat om de juiste procedure te vinden.

Heb je #11 al getest?

Edmoor, bedankt voor jouw bijdrage. Ik waardeer dat zeer, helaas is mijn gezondheid drastisch achteruit gegaan. Ik doe nog veel, te veel eigenlijk op de pc maar moet het veel minder maken. Ik kan niet overal meer 'induiken' en testen, hoe graag ik ook zou willen.

Graag gedaan.
Hier werkt het in ieder geval goed.
Ik wens je beterschap.

Voor scrollende pagina's gebruik ik Snagit. Werkt perfect. En scrollende pagina's? Daar heb je het dus niet over gehad. Je wilde één pagina in de afbeelding, en dat kan prima vanuit Printscreen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan