word probleem - .docs moeten worden aangepast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berthombre

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2006
Hallo mensen!

Ik heb op mijn kantoor een probleem.

Er is een nieuwe medewerker bijgekomen. Het probleem is dat nieuwe medewerkers op het briefhoofd komen.

Nu werkt mijn secretariaat zo: aan cliënt X wordt een eerste brief getypt. Sjabloon wordt geopend, brief wordt X1.doc.

bij een tweede brief wordt er niet meer met een sjabloon gewerkt maar met X1.doc. Daar wordt op verdergewerkt (omdat de gegevens van de klant er dan al opstaan) en hernoemt naar X2.doc.

Met de nieuwe medewerker wordt dit moeilijk omdat de naam steeds moet worden aangevuld in het briefhoofd zelf.

Is er een manier om dit op te lossen. Dat alle .docs worden aangepast? Let wel, het sjabloon aanpassen is geen probleem, maar de bestaande .docs blijven dan hetzelfde met het gevaar dat zij de nieuwe medewerker gaan “vergeten”.

Is er hiervoor een oplossing? Of een oplossing voor in de toekomst? (nieuwe medewerkers zullen zich aandienen)

Bert

probeer eens in je sjabloon te werken met invoegen>>veld>>includetekst je kan dan de namen van de medewerkers in een apart tekstbestand zetten.

ik heb nu niet de tijd om het uitgebreid te testen maar zo te zien werkt het wel [alleen jammer dat je er voor de oude brieven niets aan hebt.

dank je.

Als ik dat echter doe, veranderen de gegevens niet automatisch, maar moet ik het veld aanklikken en "veld bijwerken" kiezen.

Hoe laat ik dit automatisch werken?

Bert

Voor nieuwe documenten met een macro met als titel autonew

Ik ben er in geslaagd zo een macro te maken. Maar het doet niks.

:confused:

Ik snap die dingen niet zo goed, kan iemand me helpen? Het is vervelend dat ik voel dat ik dicht bij de oplossing zit maar net niet.

Ik gebruik de "includeText" functie in een sjabloon. Dat sjabloon staat op de server (dus niet op de gebruikelijke plaats).

Wij openen onze sjablonen steeds via verkenner want als deze worden geopend via word (bestand\open etc...) kan ik enkel opslaan als .dot.

Hoe komt dat eigelijk?

Ik zeg dit omdat ik denk dat dat een van de redenen kan zijn dat die Macro het niet doet.

Bert

Hallo?

Kunnen jullie mij helpen? Dit is echt wel dringend aan het worden :o

Bert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan