Word-problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wvbeveren

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2002
Ik heb een probleem met Word. Ik heb ms-office 2000 premium ge-installeerd, ieder keer als ik dat opstart krijg ik een bepaalde brief als nieuw beginblad. Als ik een schoon leeg bestand kies krijg ik weer deze brief in beeld.
Ik heb ms-office al eens helemaal verwijderd en opnieuw ge-installeerd, echter zonder succes.
ik heb normal.dot weggegooid, echter alles zonder succes.
Wie weet wat mijn probleem is en de oplossing?????

Telnr. verwijderd i.v.m. pricacy. Tenzij het je niets uitmaakt raad ik je dit toch echt af. Daarbij is het forum gemaakt om ook anderen van geboden hulp te laten genieten. Antwoorden worden hieronder gezet.

Laatst bewerkt:
Kan mij bijna niet voorstellen dat met alle acties die je hebt verricht, die brief bljft opstarten, zeker niet als je ook de normal.dot hebt verwijderd, maar ala, je zegt dat 'ie blijft komen, dus komt 'ie...................

Dan rest mogelijk alleen nog de "agressieve" aanpak:

als die brief geopend wordt nadat je hebt gekozen voor een nieuw / leeg vel papier, kies dan voor :

"opmaak"
"opmaakprofiel"

in het dan verschijnende venster kun je het standaard opmaakprofiel aanpassen. Haal alles weg wat je niet "standaard" wilt hebben.

Al is dit NIET de manier, maar goed, je schrijft dat je de normal.dot al om zeep hebt geholpen en dat dat niet hielp.......

Hoi, :D

Klinkt als een document wat bij jouw in de opstartmap staat. (bijvoorbeeld invoegtoepassing)

Kijk eens of deze mappen leeg zijn en maak ze anders leeg:
De Word opstarten map:
C:\Documents and Settings\"jouw account naam"\Application Data\Microsoft\Word\OPSTARTEN

De Office startmap:
C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\Startup

Deze namen zijn van XP als jij een andere versie hebt, kan het zijn dat de namen verschillen!

Succes! :thumb:

Waarschijnlijk heb je de bewuste brief als sjabloon opgeslagen. Kijk in Word onder extra/opties bij bestandslocaties waar je je gebruikerssjablonen hebt opgeslagen. Waarschijnlijk vind je daar je brief onder de naam normal.dot.

Als dat zo is verwijder die dan en start word opnieuw op. Dan wordt hij weer aangemaakt.

Wim,

de normal.dot had 'ie al verwijderd, sterker nog, hij heeft Office opnieuw geinstalleerd..................

daarom klinkt de optie van Joost mij nog al meest logische in de oren, want ik neem aan dat bij deinstallatie van Office, niet automatisch de bestanden in de map(pen) C:\documents and settings etc. worden verwijderd.
Ik heb recentelijk ergens gelezen dat Office verwijderen (compleet) een "hell of a job" is.

Geplaatst door gast0225
Wim,

de normal.dot had 'ie al verwijderd, sterker nog, hij heeft Office opnieuw geinstalleerd..................

daarom klinkt de optie van Joost mij nog al meest logische in de oren, want ik neem aan dat bij deinstallatie van Office, niet automatisch de bestanden in de map(pen) C:\documents and settings etc. worden verwijderd.
Ik heb recentelijk ergens gelezen dat Office verwijderen (compleet) een "hell of a job" is.

Hoi Pasja, :D

Idd Office in het geheel verwijderen is een Hell of a Job! :(

De beste oplossing is vaak Deinstalleren en vervolgens alles uit het register van de Office-key deleten en dan herinstalleren.

Dan zijn misschien niet alle bestandjes e.d. weg, maar ze zijn niet meer geregistreerd in het geheugen. (en kunnen dan dus ook niet meer vervelen)

Maar goed bovenstaande is een draconische maatregel, welke alleen in de hoogste uitzondering van toepassing zal zijn.

Wil de topicsteller toch adviseren zijn HD grondig af te zoeken op de aanwezigheid van Normal.dot (verborgen bestanden weergeven)

Maar ik denk niet dat dit nodig zal zijn, het zal ongetwijfeld een bestand in de opstartmap zijn.

Is deze overigens leeg, check dan even in Word bij Extra/Opties/Bestandlocaties/Opstarten het pad wat daar staat.
Dit kan aangepast zijn en dan staat de map waaruit Word opstart dus ergens anders.

En je raad het al, dit truukje werkt ook met de map sjablonen (staat ook bij bestandlocaties)...dus ja Normal.dot kan dus ook vanuit een andere DIR als application data starten.

En nou maar wachten op een reply van de topic starter.

Heren gegroet! :thumb:

Beste mensen, ik heb al jullie suggesties opgevolgd. Echter ZONDER succes. Ik blijf iedere keer opnieuw dezelfde ooit eens getypte tekst op m'n scherm krijgen.

Ik moet u zeggen, bij het wijkcentrum "de Berk" Berkenlaan 238 te Groningen, waar MS-Office-lessen gegeven worden, heeft men precies dezelfde problemen.

Ik heb gezocht met regedit en zoeken, ik heb gezocht met gewoon bestanden zoeken. Alles in niet-hidden, etc. gezet, ik vind 1 Normal.dot, kan die ook verwijderen, verandert helemaal niets in de sitiatie.

Ik heb de bestandslocatie bekeken, niets op aan te merken.
HELP!!!!!!!!!!
WIm

:evil:

Hoi Wim, :evil: :evil: :evil:

Vreemd, vreemd en nog eens vreemd.

Het enige wat mij opvalt, is dat jij Office 2000 gebruikt. En je hebt deze ook al proberen te herinstaleren.

Nu weet ik van 2000 dat Microsoft speciaal een ERASER heeft moeten ontwikkelen omdat Office heel slecht gedeinstalleerd werdt. (en mensen dus met hele vreemde problemen kwamen te zitten)

Deze Eraser moet je dus gebruiken als je Office opnieuw wilt instaleren. (geld alleen voor 2000)

Maar goed, je kunt beter eerst even proberen de DATA-sleutel te vernieuwen!

Deze kun je zo repareren;
Doe het volgende om de Data-sleutel te vernieuwen:
1. Sluit alle Windows applicaties.
2. In het Windows Start menu, klik op Run.
3. Typ regedit en klik op OK.
4. Zoek de volgende map op:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Word\Data
5. Selecteer de Data folder en klik op Hernoemen in het menu Bewerken.
6. Typ een nieuwe naam voor de Data folder (bijv. OldData) en druk op ENTER.
7. Sluit Regedit en start Word opnieuw (zonder de switch /a).

Als Word correct start, is het probleem opgelost. Het kan zijn dat je nog wat andere instellingen terug moet zetten, want de hele data-sleutel wordt dus vernieuwd.

Deze beschrijft Office 2000 versie (9.0)
Als je een andere versie hebt, ga je opzoek naar (10.0 XP, 11.0 2003, etc..)

Nou Succes ermee! :thumb:

Hallo beste helpers, ik was degeen die steeds bij een nieuw bestand in Word 2000 professional dezelfde brief steeds weer in beeld kreeg.

Ik heb Word verwijderd, heb alles en overal denkbaar rommel van Ms-office verwijderd, inclusief Normal.dot e.a.
Heb in het register van alles verwijderd wat leek te maken te hebben met Ms-office.

Ik heb nu MS-Office XP Professional ge-installeerd en mijn probleem is over.

Ik dank jullie hartelijk voor het meedenken en meezoeken.
Tot hoors.

Wim v. B.

:cool:

Hoi Wim, :D

Goed gedaan, blij om te horen dat het opgelost is!

You're Welcom :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan