word 'reageert niet'

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard69

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Ik heb Vista en word2007 (legaal!), bij het maken van etiketten (de kerst komt er aan..), en het ophalen van het excelgegevensbestand (via geadresseerden selecteren, gegevensbron=msexcel via dde(xls.)etc., gaat telkens word op 'word reageert niet'...
Dus, ik kan niet verder en word na 5 x proberen er een beetje moedeloos van. Wat moet ik doen..??
m.vr.gr.,
Gerard:confused:

p.s. mailadres= weet ik niet

Laatst bewerkt door een moderator:
Is je word (Microsoft Office ) wellicht een proefversie, die meegeleverd wordt met een nieuwe pc/laptop ?
Dan moet je na 60 dagen de licentie invullen of op zoek naar iets anders.
Wellicht is Open Office een optie, helemaal gratis en volkomen legaal.
Heeft ong. dezelfde interface en mogelijkheden als Microsoft Office.

http://nl.openoffice.org/downloaden.html

coenraad

bedankt voor je snelle reactie coenraad,
ik heb office 2007 voor thuisgevruik en studenten pas later aangeschaft (in een mooie cd-box)....
moet ik mij opnieuw aanmelden, hoe gaat dat..??

gerard

bedankt voor je snelle reactie coenraad,
ik heb office 2007 voor thuisgevruik en studenten pas later aangeschaft (in een mooie cd-box)....
moet ik mij opnieuw aanmelden, hoe gaat dat..??

gerard

Heb je bij de installatie van die versie 'uit de doos' op een gegeven moment een scherm gehad (veelal na het opstarten van één van de onderdelen (Word of Excel etc.) dat je het pakket moest activeren?

Anders:
Start Word en klik op de Office-knop (links boven)
Klik onder in het volgende venster op 'Opties voor Word' (onderaan)
Klik hierna op 'Informatiebronnen'
En tenslotte op 'Product activeren'
Als het goed is verschijnt een dialoogvenstertje met 'Dit product is al geactiveerd'
Zo niet, dan doe je dat alsnog.

Wat je moet doen is de testversie deïnstalleren. Dan de versie die je gekocht hebt installeren.
Die testversie kun je namelijk alleen verder gebruiken als je dáárvoor een activatiecode koopt, maar dat is NIET een thuisgebruik/studentversie van office...

Misschien beter om eerst je eigen versie te deïnstalleren, dan de testversie deïnstalleren, dan je eigen versie installeren.

Succes,

Tijs.

Heb je bij de installatie van die versie 'uit de doos' op een gegeven moment een scherm gehad (veelal na het opstarten van één van de onderdelen (Word of Excel etc.) dat je het pakket moest activeren?

Anders:
Start Word en klik op de Office-knop (links boven)
Klik onder in het volgende venster op 'Opties voor Word' (onderaan)
Klik hierna op 'Informatiebronnen'
En tenslotte op 'Product activeren'
Als het goed is verschijnt een dialoogvenstertje met 'Dit product is al geactiveerd'
Zo niet, dan doe je dat alsnog.

hier gerard,
product was (al) geactiveerd... lijkt meer te liggen aan ophalen excelbestand tbv word-etiketten..?
bedankt voor het meedenken! gerard

hier gerard,
product was (al) geactiveerd... lijkt meer te liggen aan ophalen excelbestand tbv word-etiketten..?
bedankt voor het meedenken! gerard

Hoi,

Ik denk dat je iets verkeerd doet bij het opstarten van de samenvoegactie.
Kan je stap-voor-stap uitleggen wat je precies doet .... vanuit Word neem ik aan :p
Jou actie 'geadresseerden selecteren, gegevensbron=msexcel via dde(xls.)etc., ' kom ik bij de 'normale' procedure al niet meer tegen namelijk

Uit welke 'bron' haal je je adresgegevens: Excel, een Word-tabel, Outlook contactpersonen .... ?

hier gerard weer..

Hoi,

Ik denk dat je iets verkeerd doet bij het opstarten van de samenvoegactie.
Kan je stap-voor-stap uitleggen wat je precies doet .... vanuit Word neem ik aan :p
Jou actie 'geadresseerden selecteren, gegevensbron=msexcel via dde(xls.)etc., ' kom ik bij de 'normale' procedure al niet meer tegen namelijk
-
Uit welke 'bron' haal je je adresgegevens: Excel, een Word-tabel, Outlook contactpersonen .... ?

hoi vanveelen,
bron= excel

Hoi,

Nou nou, jij bent ijverig bezig geweest ..... !?
Maar je gaat toch écht de fout in met het samenvoegen.
Kan je je Excelbestand met samenvoeggegevens even als bijlage meesturen?
Dan kan ik kijken wat daarmee aan de hand is.

Heb je dit trouwens al eerder bij de hand gehad: mailmerge in Word met gebruik van een gegevensbestand in Excel, of is het de eerste keer?

@gerard69 het is niet de bedoeling om hier de hele help tekst van Microsoft te plaatsen.

gerard

Hoi,

Nou nou, jij bent ijverig bezig geweest ..... !?
Maar je gaat toch écht de fout in met het samenvoegen.
Kan je je Excelbestand met samenvoeggegevens even als bijlage meesturen?
Dan kan ik kijken wat daarmee aan de hand is.

Heb je dit trouwens al eerder bij de hand gehad: mailmerge in Word met gebruik van een gegevensbestand in Excel, of is het de eerste keer?

1e keer..
zie bijlage excelbestand en word bestand

gr. gerard

Bijlagen

ten lange leste...

1e keer..
zie bijlage excelbestand en word bestand

gr. gerard

tsja, heb het excelbestand maar in word ingevoegd en vervolgens samenvoegen met dat worddocument gedaan.. dan lukt het wel, echter, waarom het niet via samenvoegen met een excel bestand gaat?? Joost mag het weten.., in ieder geval bedankt voor de suggesties!!
gr. gerard

Ik weet niet of je er nog iets aan hebt, maar voor het geval dat.....

Start Word, kies voor het tabblad: verzendlijsten, vervolgens "afdruk samenvoegen starten" kies voor de etiketsoort (bij mij Herma 4615 = 3 x 8 etiketten van 7 x 3 cm) Dan: adressen selecteren, kies voor "bestaande lijst gebruiken", zoek vervolgens het adressenbestand op. Selecteer de tabel (let op dat je niet voor blad 2 of 3 kiest want daar staan waarschijnlijk geen gegevens....). Vervolgens "samenvoegvelden invoegen" dan kiezen voor "etiketten bijwerken" en als laatste kies je voor "voorbeeld van het resultaat"...... Et voila

groetjes,
Connie :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan