• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

word rtf bestand importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mimi68

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2008
beste leden,
is het mogelijk om een rtf bestand (alleen lezen) in excel te importeren?
als ik de 5 kolommen selecteer en kopieer krijg ik het wel in een kolom onderelkaar maar niet in 5 kolommen naast elkaar.
transponeren gaat ook niet lukken want dan krijg je alles naast elkaar.
hoor graag wie mij de helpende hand kan toereiken
Mimi

Zou je het RFT bestand eens kunnen plaatsen? Zou toch wel moeten lukken.

hier staan klantgegevens met adres en prijzen op dus liever niet

Tekst naar kolommen? Anders een vergelijkbaar voorbeeld zonder gevoelige info?

tekst naar kolommen ook al geprobeert maar,
a hij kopieert het en zet alles onderelkaar in aparte cellen
b als je gaat kopieren enn transponeren zet excel ALLES naast elkaar in aparte cellen

heb ook in word gekeken welke extentie het is maar kan deze niet vinden.

RTF is een standaard extensie voor tekstverwerkers, ook in Word kun je RTF opslaan. In de bijlage een voorbeeld van een rtf-bestand met een tabel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
beste Rob,
dank voor het meedenken, ik denk dat de klant een word document maakt dmv exporteren van uit hun systeem. bij jou optie gaat het goed maar die van de klant is beveiligd en alleen lezen en dan kopieer ik het en wordt het in excel onderelkaar gezet.
is hier nog een oplossing voor?
alvast bedankt

Kun je niet opslaan onder een andere naam of is die beveiliging zo zwaar?

Mimi, valt het niet met een macro te doen? Ik wed dat dat moet lukken.

ik kan het wel onder een andere naam opslaan maar dan met plakken in excel zet hij het nog onder elkaar.
en met macro's heb ik, in word, nooit gewerkt.
groet Mimi

Mimi,

Opslaan als pdf? En dan kopieren, plakken.

Eerder wel eens gelukt: kopieren, nieuw bestand openen, starten met een witregel en daaronder plakken in Word, opslaan en weer openen.

Kun je anders niet een voorbeeld plaatsen, want er kan nog iets anders aan de hand zijn wat ik nu niet kan bedenken.

Laatst bewerkt:
heb geprobeert het bestand als bijlage toe te voegen maar kan geen rtf extentie toevoegen

Mimi,

Word herkent geen tabel maar een aantal tekstvelden. Deze worden in ieder ander programma onder elkaar gezet, ook als je het bestand opent in Wordpad. Dan zie je ook nog een hoeveelheid 'bagger'.

Misschien kan iemand een macrootje bouwen om de onder elkaar staande gegevens naast elkaar te plaatsen. In afwachting daarvan kun je in de eerste kolom van de eerste rij zetten =A5, daarnaast =A6 etc. Deze vermeldingen kopieer je naar de volgende vermelding en dan heb je de horizontale vermelding. Vervolgens kopieer je die vermeldingen en kies je plakken speciaal - waarden. Vervolgens sorteer je om de vermeldingen onder elkaar te krijgen. Kolom A kun je dan verwijderen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan