Word: Samenvoegen naar E-mail / mailing per mail versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelvanfalier

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 okt 2006
Ben benieuwd of iemand een oplossing / workaround heeft voor onderstaand probleem. Ik heb zelf google en support.microsoft.com afgezocht.

In Word kan je d.m.v. de "afdruk samenvoegen" werkbalk de optie "samenvoegen naar E-mail" selecteren. Op deze manier kan je in Excel alle mailadressen opgeven, een brief maken, en Word/ Outlook de mailing per mail naar alle mail adressen laten sturen.

Nu loop ik tegen het probleem dat je hier nergens het Veld "van" (zie bijlage) aan kan zetten. Wat ik namelijk wil is namens de leidinggevende voor wie ik gemachtigd ben, de mailing versturen.

Iemand enig idee hoe dit te bewerkstelligen. Het lijkt mij logisch dat je een mail door een functioneel e-mail account of account van leidinggevende kan versturen.

Bij voorbaat dank voor je reactie..
MVG,

Michel

Bijlagen

• merge.jpg
    merge.jpg
    16,4 KB · Weergaven: 152
Hoi,

Het lijkt me ook niet echt logisch .....
Je mail wordt altijd verstuurd onder de naam van degene onder wie je bent ingeloggd, en deze komt ook als afzender bij de e-mail te staan.

Hoe het met machtigingen zit, weet ik niet. Mogelijk dat je - startend vanuit Outlook i.p.v. Word - op basis van deze machtiging de account kan kiezen 'namens' welke de mail verstuurd moet worden ...

En tenslotte is er natuurlijk de mogelijkheid om de mail te versturen, terwijl je - tijdelijk - bent ingelogged als je leidinggevende.

Beste Valijn,

Bedankt voor je reactie. Dankzij jou antwoord hebben we het probleem kunnen verhelpen. Ik heb een profiel voor de mailbox ingesteld van waaruit gezonden moet worden. Outlook ingesteld dat het profiel handmatig gekozen moet worden. Tijdens het mergen vraagt word nu om het profiel te kiezen. Alles is getest en het werkt ook nog :thumb:

Mijn dank is groot

Groeten Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan