WORD sjabloon

Status
Niet open voor verdere reacties.

plousje87

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
Hoi,

Ik heb een vraag. Ik loop stage in een communicatiebureau en daar willen ze dat ik me bezig houdt met de interne communicatie. Ze hebben bijvoorbeeld geen vaste opmaakdocumenten voor brieven, faxen, offertes, verslagen e.d. Nu leek het hun een goed idee om vaste sjablonen te maken in Word. Ik ben nu bezig met een standaardbrief (zie onder) en de bedoeling is dan dat zij op bijvoorbeeld <organisatie> klikken en dan de naam van de organisatie kunnen invullen. Ik weet dat ik bij werkbalken en dan formulieren moet wezen om dit te doen, maar waar het dan staat, geen idee?! Word zelf heeft ook sjablonen, maar aangezien de sjablonen die ik maak moeten aansluiten bij de huisstijl van hier, wil ik ze dus zelf maken. Een voorbeeld van Word staat ook hier onder. Zij hebben bijvoorbeeld wel dat je kunt klikken op <voor> of <naam> en dat je dan alles kunt invullen.

Ze moeten niet meer moeten berekenen hoeveel enters er nodig zijn en waar wat moet komen te staan, zeg maar.

Eigen brief:

<Organisatie>
T.a.v. Naam
Straat en huisnummer
Postcode en plaats

Middelburg, 15 oktober 2007

Betreft: Onderwerp

Beste Naam,

Lorem ipsulum dolor sit amet. Lorem ipsulum dolor sit amet. Lorem ipsulum dolor sit amet. Lorem ipsulum dolor sit amet. Lorem ipsulum dolor sit amet. Lorem ipsulum dolor sit amet. Lorem ipsulum dolor sit amet. Lorem ipsulum dolor sit amet. Lorem ipsulum dolor sit amet. Lorem ipsulum dolor sit amet. Lorem ipsulum dolor sit amet. Lorem ipsulum dolor sit amet. Lorem ipsulum dolor sit amet. Lorem ipsulum dolor sit amet. Lorem ipsulum dolor sit amet. Lorem ipsulum dolor sit amet. Lorem ipsulum dolor sit amet. Lorem ipsulum dolor sit amet.

Met vriendelijke groet,

Naam Achternaam

Functie

Brief Word

<voor> <naam>
<adres>
<postcode> <plaats>

<plaats> , 16 oktober 2007

<bedrijf2>
T.a.v. <voor voegsel> <voor2> <naam2>
<adres2>
<postcode2> <plaats2>

Betreft: <betreft>

<aanhef> <voor voegsel> <voor2> <naam2> ,

bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

<sluit>

<voor> <naam>

Laatst bewerkt:
als sjabloon opslaan

1. Open een nieuw document
2. Maak het naar wens
3. Sla het op; het dialoogvenster 'Opslaan als' verschijnt
4. Geef een pakkende titel
5. Klik op het pijltje aan de rechterkant van Bestandstype/ Opslaan als (onder Bestandsnaam)
6. Kies voor Word sjabloon / documentsjabloon
7. Stel de locatie in

Afhankelijk van het besturingssysteem en je Office pakket (2000, 2003 of 2007) zie je de juiste titels staan. Het gaat er vooral om dat je het document opslaat als sjabloon en daarna is het handig om het op een gemakkelijk terug te vinden locatie te plaatsen.

Succes, ben benieuwd of het lukt.

Ik denk dat ik een beetje onduidelijk was met wat ik nou precies wil..

Zo opslaan lukt me wel. Maar als je het dan opent, kun je niet op bijvoorbeeld het adres klikken en dit invullen. Dan moet je het eerst selecteren en dan verwijderen en dan opnieuw typen.

Snap je wat ik bedoel? :o

je moet dan werken met invulvelden: Invoegen - veld - Invullen (? Fill-in in het engels). zie bijlage. met F11 ga je naar het volgende invulveld en met F9 open je het. je kan dit ook met een macro automatiseren zodat je eerst alle velden moet invullen en dan via een 'ga naar' naar een bladwijzer gaat die 'tekst' heet en staat op de plaats waar de brief moet komen.

steven

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan