Word sluiten na afdrukken (met behulp van macro?)

• Onderwerp starter Onderwerp starter FFWD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FFWD

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Ik heb een sjabloon. Ik wil dat als het document is afgedrukt dat word wordt afgesloten. Op internet is hier niet heel veel over te vinden... Ik heb gezocht op google met "close word after print" en het enige goede resultaat is dit:
http://www.xtremevbtalk.com/archive/index.php/t-133566.html

Ik heb een paar pogingen gedaan volgens de code hierboven maar geen resultaat... Is het uberhaubt mogelijk wat ik wil? En weet iemand hoe dit wel moet?

"Application.Quit" hiermee sluit je word af dmv een macro

Ow, zie dat je dit al had gevonden :o

macro werkt bij mij perfect hoor.

Ja zover was ik ook nog. Maar hij moet het dus doen na het printen. Dus als het document naar de printer is gestuurd. Ik kan dat event niet vinden. Ik heb het wel voor elkaar na het sluiten van de printpreview. Maar hij moet het ook doen als hij geprint heeft.

Toch bedankt voor je antwoord:D

Ik denk ondertussen dat ik de FilePrint commando nodig heb. Dan moet ik alleen nog de standaardprintdingen zoeken en daar dat application.quit aan toevoegen.

Heb het ondertussen voor elkaar:
Code:
Sub FilePrint()
'
' BestandAfdrukken Macro
' Het actieve document
'
With Dialogs(wdDialogFilePrint)
.Show
End With

DoEvents

ActiveDocument.Close savechanges:=wdDoNotSaveChanges
Application.Quit (False)

End Sub
Alleen heb nu het probleem dat het op mijn laptop wel werkt, maar op de werkpc niet. Kan dit iets met rechten (of beveiliging) o.i.d. te maken hebben?

Laatst bewerkt:
Werkt ondertussen op beiden. Alleen ik heb zeg maar een word-sjabloon. Als ik die open en print sluit hij hem keurig af nadat hij naar de printer is gestuurd. Creëer ik een nieuw word-document aan de hand van het sjabloon dan wacht hij niet tot hij naar de printer is gestuurd en sluit hij vroegtijdig af. Weet iemand wat het probleem is en hoe ik het eventueel kan oplossen?

Code:
Sub FilePrint()
'
' BestandAfdrukken Macro
' Het actieve document
'
With Dialogs(wdDialogFilePrint)
.Show
End With

DoEvents

ActiveDocument.Close savechanges:=wdDoNotSaveChanges
Application.Quit (False)