Word start op met oude document

Status
Niet open voor verdere reacties.

falconetti

Banned
Lid geworden
3 mrt 2001
Berichten
2.744
Ik was even bij mijn 2e zwager. Ze gebruiken op de PC Windows XP en Office 2000 Pro. PC is virus vrij, staat NAV 2003 erop.
Het is iets vreemds met Word. Als je Word gaat openen dan opent deze steeds met een oude document. Deze document is ooit ‘geknipt + geplakt’ vanuit een email.
Hoe krijg je deze document weg, dus hoe krijg je bij opstarten van Word een nieuwe dus lege document.


Groetjes
Falco
 
Waarschijnlijk is het document als .dot opgeslagen en vervangt nu het standaard lege document. Kijk een bij extra/opties waar de sjablonen staan. Eventueel kan je zoeken naar normal.dot en deze weggooien, als je word start wordt er vanzelf een nieuwe aangemaakt.
 
Hoi Falconetti, :D

Mijn eerste ingeving is ook dat het opgelslagen is in Normal.dot (meestal te vinden in: C:\Documents and Settings\"Jou user naam"\Application Data\Microsoft\Sjablonen)

Het is ook een mogelijkheid dat dit document in je Word Opstart folder staat en elke keer met Word mee opstart. Deze vindt je meestal in: C:\Documents and Settings\"jou user naam"\Application Data\Microsoft\Word\Opstarten

Een andere mogelijkheid is de opstart folder van geheel Office, meestal te vinden in: C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\Startup

Voor de exacte locatie moet je even in Word bij extra/opties/bestandlocaties kijken.

Let op om deze bestanden te vinden moet je in de mapopties van de verkenner verborgen mappen aanzetten en het vinkje weghalen bij extensies verbergen voor bekende bestandstypen!

Succes! :thumb:
 
Hi Guys :D

Ik heb alle tips doorgemaild. Men heeft dus alles uitgevoerd (dat zeggen ze).Ze kunnen dat: Normal.dot niet vinden. Nergens te vinden.
Is er ook een andere mogelijkheid?


Groetjes
Falco
 
Hoi Falco, :D

Nee....Normal.dot moet er zijn, als er Word is is er ook een Normal.dot.

Let op mijn verhaal op de mapopties in de verkenner welke je uit moet zetten om Normal.dot te vinden!

Menu Extra/Opties/tabje bestandslocaties/Gebruikerssjablonen. Hier staat het pad, waar Normal.dot staat.

Start Word opnieuw op en ga eens naar Menu Extra/Sjablonen en Invoegtoepassingen/bovenaan links in het vakje documentsjabloon…wat staat daar? (er moet Normal staan)

Even goed zoeken...want dit klinkt onlogisch.

Succes! :thumb:
 
Hoi Joost :D

Ik weet niet wanneer ik precies heen ga, maar ik denk dat ik moet zelf dat document opzoeken. Ze zijn aardige mensen (soms..) maar met PC’s = 100% leek!
Ergens bij een of ander computer ‘expert’ iemand heeft XP op dat PC gezet.
Ze werken wel mee maar..
Nu kreeg ik een mail dat: wat jammer dat men XP niet kan beveiligen met wachtwoord. De ouders willen dus niet dat de kinderen deze PC gebruiken tijdens afwezigheid.

Groetjes
Falco
 
Hoi Falco, :D

Heb wel zo'n vermoeden wat jij daar op geantwoord hebt.....:p

Maar uhm...in geval van XP, klopt bovenstaande bestandslocatie welke ik volledig uitgetypt (2 berichtjes terug) heb exact! (voor Normal)

Toch even uitgebreid zoeken op de pc...en dus alle Normals verwijderen...

Ook even Wordstart leegmaken...deze zit 1 map hoger als Normal. (gelijk met map Sjablonen in map Word)

Laat het maar horen?

Succes! :thumb:
 
Ik heb het dus opgelost bedankt voor de goede uitleg!!! :thumb:

Het vreemde is dat ik had alles goed staan: verborgen mappen weergeven en de rest. Toch vond ik dat Normal.dot niet.
Ik ben toen gaan zoeken volgens de uitleg van Joost :thumb: en ik vond dat Normal.
Verwijdert en Voila, alles werkt nu goed

Nogmaals bedankt jongens, toppie :D :D

Groetjes
Falco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan