Word steeds zandlopertje

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Bij het werken in Word (Ofiice 2003 en XP) komt ongeveer iedere 12 seconden "het zandlopertje" in beeld.

De getypte letters komen dan met vertraging op het scherm. Ook als je met een nieuw/blanco document werkt en niets doet, komt toch steeds het bekende zandlopertje in beeld.

Windows XP
Office 2003
RAM 1024 Mb
Pentium 4, 2.4 Ghz processor

Iemand een idee om wat uit te zetten of aan te vinken of wat....

Groet, Dick

dick,

ik vermoed dat de spellingscontrole op staat. als je gaat naar extra - opties - spelling en je vinkt spelling- en gammaticacontroleren tijdens typen uit, is het probleem m.i. verholpen.
met F7 kan je op het einde van je document vlug een spellingscontrole doen.

steven

Bij Extra en daar bij Autocorrectie alle vinkjes weg gehaald.

Ook bij Extra - Opties - Spelling en grammatica alle mogelijke vinkjes weggehaald.

Het zandlopertje blijft helaas toch steeds weer komen.

Mijn zoon had het over een Engelse woordenlijst en spellingcontrole. Dat hij die er op heeft gezet en dat sinds dien het zandlopertje er mogelijk is.

Groet, Dick

Bij Extra - Taal - Taal instellen staan zowel Nederlands (standaard) als Engels "met abc" er voor.

Ik krijg dat Engels daar niet weg.

En als ik een vinkje zet voor "geen spelling- of grammaticacontrole uitvoeren" blijft wonderbaar het zandlopertje toch ook weer steeds komen.

misschien vind je is bij (ik ken de nederlandse vertaling niet) Microsoft Office - Microsoft Office Tools - Microsoft Office Language settings.

steven

Ik heb via die weg nu (met de Office cd) de Engelse taal verwijderd. Biedt nog geen oplossing voor het probleem

Na klikken op Microsoft Ofiice - Microsoft hulpprogramma's - Microsoft Office 2003 taalinstellingen Er staan daar nog steeds dus 2 talen aangegeven boven de dubbele streep:

Worddocument en dan Extra - Taal - Taal instellen:

Geselecteerd tekst markeren als:
abc Nederlands (standaard)
abc Engels (VS)

Is dat Engels (VS) niet op een of andere manier weg te krijgen?

Groet, Dick

Laatst bewerkt:
je gaat naar het configuragtie scherm - software - microsoft office tools - installeren en verwijderen, dan klik je op engels en kiest 'niet aanwezig' (not available in het engels) en dan installeren.

steven

Ik zie daar bij Configuratiescherm - Software geen Microsoft Office tools (of Microsoft Office hulpprogramma's) staan.

Overigens heb ik al eerder Office 2003 gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd zonder resultaat.

Het zandlopertje blijft. Zeer vervelend, bijvoorbeeld bij het selecteren van een stuk tekst.

Ik hoop dat er een oplossing is.

Groet, Dick

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan