• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Word tabel overzetten naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

hulskoff

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mei 2010
Berichten
2
Hallo,

Ik heb in Word een tabel gemaakt die nogal groot is geworden. Ik wil deze overzetten naar Excel.
Binnen de Word tabel heb ik (zeer regelmatig) binnen één cel Enter gebruikt.
Nu ik de tabel kopieer en in Excel plak wordt een dergelijke cel verdeeld over meerdere rijen. Hierdoor is het binnen Excel niet meer handig om een filter op de 1ste rij te zetten.
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat de volledige inhoud van 1 Word cel gekopieerd word in 1 Excel cel?

Ik hoop dat mijn probleem duidelijk is.

Groet,
Debbie
 
Je moet de <ENTER> in het WORD document verwijderen. :)
Makkelijk gezegd hè

Maar ook makkelijk gedaan
Gewoon met zoeken en vervangen.
Bij zoeken zeg je dan ^p (kleine letter) bij vervangen vul je niets in.
Dan staat alles achter elkaar en kun je het eenvoudig naar excel kopieëren
 
Laatst bewerkt:
Bij zoeken zeg je dan ^p (kleine letter) bij vervangen vul je niets in.
Ik ga tot aan de vervang opdracht met je mee. Daar zou ik echter kiezen voor het vervangen door een 'spatie' i.p.v. niets. Het lijkt mij er anders 'niet uit te zien' als alle in een Wordcel staande informatie (thans gescheiden door een Enter) aan elkaar wordt geplakt.
 
Bedankt.
Het is gelukt. Alleen wanneer er opsommingstekens gebruikt zijn binnen de Word cel dan ben ik deze opmaak natuurlijk wel kwijt.
Maar goed, dat kan ik handmatig binnen Excel wel oplossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan