Goede avond,
Ik heb in Excel (vba) een bestand gemaakt om een groot aantal facturen te versturen.
Na het opstellen, mailen, PDF opslaan en printen wil ik ook de adresstickers maken.
Hiervoor heb ik in word een .dotx gemaakt met een tabel met de juiste afmetingen.
Door in word op de tab te drukken ga je naar het volgende veld en als ze op zijn wordt er een nieuw blad gemaakt.
Dat is perfect voor wat ik wil.
Vanuit Excel wil ik dit word bestand vullen met de adresgegevens.
Hiervoor heb ik een string gemaakt die ik wil laden in word.
Hierin heb ik chr(13) gebruikt voor de volgende regel en chr(9) om naar het volgende veld te gaan.
Helaas werkt chr(9) niet.
Hiermee ga je niet naar het volgende veld maar wordt er een tap geplaatst in het zelfde veld.
Zo heb ik in excel de string opgebouwd:
en zo wil ik het in Word plaatsen:
Heeft iemand hier een oplossing voor of een beter idee?
Ik heb in Excel (vba) een bestand gemaakt om een groot aantal facturen te versturen.
Na het opstellen, mailen, PDF opslaan en printen wil ik ook de adresstickers maken.
Hiervoor heb ik in word een .dotx gemaakt met een tabel met de juiste afmetingen.
Door in word op de tab te drukken ga je naar het volgende veld en als ze op zijn wordt er een nieuw blad gemaakt.
Dat is perfect voor wat ik wil.
Vanuit Excel wil ik dit word bestand vullen met de adresgegevens.
Hiervoor heb ik een string gemaakt die ik wil laden in word.
Hierin heb ik chr(13) gebruikt voor de volgende regel en chr(9) om naar het volgende veld te gaan.
Helaas werkt chr(9) niet.
Hiermee ga je niet naar het volgende veld maar wordt er een tap geplaatst in het zelfde veld.
Zo heb ik in excel de string opgebouwd:
Code:
sSticker = "leverancier1" & Chr(13) & "T.a.v. naam1" & Chr(13) "straat1" & Chr(13) & "postcode1 plaats1" & [U][B]Chr(9)[/B][/U] _
"leverancier2" & Chr(13) & "T.a.v. naam2" & Chr(13) "straat2" & Chr(13) & "postcode2 plaats2" & [U][B]Chr(9)[/B][/U] & enz.
en zo wil ik het in Word plaatsen:
Code:
If Len(sSticker) > 0 Then
With CreateObject("Word.Application")
.Visible = True
.Activate
.Documents.Add template:=sMapSticker, newtemplate:=False, documenttype:=0
With .ActiveDocument
.bookmarks("Begin").Range.Text = sSticker
End With
End With
End If