Word Template van Briefpapier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Performancees

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 apr 2013
Berichten
2
Hallo, ik zit met het volgende probleem: Ik heb mijn briefpapier als picture geplaatst op de Master (office 2011).
Nu zit de deze dus gelockd en dat is de bedoeling ook. Maar het probleem begint als ik start met het invoeren van tekst.
Als ik de zin afbreek met een return of soft return en ook als ik zonder de regel af te breken doortyp,
springt de cursor en de nieuwe tekst naar een nieuwe pagina. Nu heb ik het vinkje bij de pagina einde etc als uitgezet.
Het werkt alleen als ik een nieuwe tekstbox plaats, maar het moet toch ergens in zitten dat er maar een regel op het document krijg.

Wie heeft er ook ervaring en kan mij helpen, Groeten Cees
 
Geen idee wat je aan he doen bent, want helemaal duidelijk ben je niet. Maar laten we er voor het gemak van uitgaan dat je een afbeelding in je sjabloon gebruikt, en dat de tekst daar niet overheen wil lopen, maar daar omheen loopt. En doordat je afbeelding (bijna) paginagroot is, krijg je maar één regel tekst. Controleer in dat geval de eigenschappen van de afbeelding, want die staan dan niet goed. Je moet het plaatje de stijl <Achter tekst> geven. Dan loopt de tekst er netjes overheen. Wil je de afbeelding ook op de vervolgpagina's, dan moet je hem in de koptekst zetten. Zou ik zowiezo doen, want dat werkt een stuk makkelijker voor de gebruikers. En je kunt hem minder makkelijk slopen.
 
Hey Michel, bedankt voor je reactie. Wat ik heb gedaan is het volgende om mijn probleem op te lossen: Image van complete briefpapier (a4) geïmporteerd in het Koptekst kader. Deze aangepast naar het te gebruiken formaat (complete A4). Daarna Koptekst uitgezet, na eerst inderdaad de tekst er over heen te laten plaatsen. Marges aangepast en nu werkt het, op het scherm is de afbeelding wel wat vager, maar dat zie je in print en als pdf niet terug. Zo kan ik mooi digitale facturen maken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan