WORD -tmp/temporary files -ophoping en verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry80

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2007
In pc heb ik een grote word directory. Wilde een backup van maken, maar vond het wel grote omvang hebben.
Na uitpluizen (via 'verborgen bestanden weergeven') bleken er honderden .tmp files (temporary files / tijdelijke bestanden) in verborgen te zitten die samen zeker de helft van de directory-omvang uitmaakten.
Zie screenshot deel van de lijst:
25f2a1y.jpg

Deze .tmp-files kan ik gewoon openen, het zijn blijkbaar oudere versies van Word-documenten die ik regelmatig gebruik (zoals je kan zien zit er een van maanden terug). Ik las dat ik zulke .tmp-bestanden mag verwijderen.
Wat ik me afvraag is:
over een tijdje zullen die .tmp-files zich weer gaan ophopen. Hoe is dat te voorkomen?

In pc heb ik een grote word directory. Wilde een backup van maken, maar vond het wel grote omvang hebben.
Na uitpluizen (via 'verborgen bestanden weergeven') bleken er honderden .tmp files (temporary files / tijdelijke bestanden) in verborgen te zitten die samen zeker de helft van de directory-omvang uitmaakten.
Zie screenshot deel van de lijst:
25f2a1y.jpg

Deze .tmp-files kan ik gewoon openen, het zijn blijkbaar oudere versies van Word-documenten die ik regelmatig gebruik (zoals je kan zien zit er een van maanden terug). Ik las dat ik zulke .tmp-bestanden mag verwijderen.
Wat ik me afvraag is:
over een tijdje zullen die .tmp-files zich weer gaan ophopen. Hoe is dat te voorkomen?

Tempory files kun je ook ook wel met ccleaner opschonen.

Het lijkt er op dat WORD de bestanden niet goed meer afsluit.
Heb je al eens geprobeerd om Word te verwijderen en opnieuw te installeren ?

Word openen/extra/opties/opslaan
uitvinken-altijd reserve kopie maken

Laatst bewerkt:
Na 1-2 dagen is er weer ophoping van die .tmp files Word, iets van 35mb aangroei..., zie:

2pqlsh0.jpg

(toen ik ze 2 dagen terug verwijderde bedroeg totaal iets van 1,6GB...)

Ccleaner heb ik naderhand ook ingesteld op tijdelijke bestanden verwijderen.
Het gekke is dat als ik ccleaner inzet, totaal te verwijderen (omvat ook andere dan tijdelijke bestanden ea) veel minder is dan als ik directory via verborgen map/bestanden weergeven bekijk (zie hiervoor: totaal rond de 35mb).
Zie resultaat Ccleaner:
fu3xx0.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt er op dat WORD de bestanden niet goed meer afsluit.
Heb je al eens geprobeerd om Word te verwijderen en opnieuw te installeren ?
Ik heb honderden Word-documenten, als ik Word deinstalleer en weer installeer lijkt me riskant.
(ik heb overigens geen installatie-Cd).

Ben dat van "Opslaan op achtergrond" gaan googlen en kwam info tegen die zei dat "~"-teken te maken had als Pc gecrashed was en Word-bestanden opgeslagen werden (auto-herstel of dergelijks denk ik).
In deze screenshot van verborgen mappen/bestanden weergeven is dat ook te zien:

2r20ww3.jpg

de "~"-documenten zijn vele keren groter dan die andere "~$"-documenten van Word.

Ik weet dat ik laatste tijd pc uitzet terwijl van alles aan documenten openstaat (dit vanwege problemen met muis, zoeken nieuwe na 3de keer miskoop opgegeven).

Dan zou ik zeggen dat dit de oorzaak is van deze ophoping (Pc verkeerd 'afsluiten').

Laatst bewerkt:
Dus toch het gevolg van niet goed afsluiten van WORD (zie 3e bericht)

Dus toch het gevolg van niet goed afsluiten van WORD (zie 3e bericht)
Daar lijkt het erop.
Ik meldde dat naderhand weer nieuwe tmp-bestanden bij waren gekomen, maar blijken weer verdwenen te zijn als ik de volgende dag de pc opstart. Dus er is geen ophoping zoals eerst aan tmp-bestanden.
Kwestie is opgelost, bedankt allen voor tips en adviezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan