Word v an office 2016 prof opent traag

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lowa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hi,

Ik heb word van office 2016 prof op windows 10pro.
Sinds vandaag start het erg traag op . Pas na 2 minuten is het open.
Wat kan er aan de hand zijn.
Virusscan gedaan met Defender niets gevonden.

Groet Lowa

Heb je het hele pakket (Outlook, Word, Excel, Powerpoint) en zo ja, hoe starten die andere op?

Heb je iets veranderd aan de instellingen? Is er een update geïnstalleerd? Is je harde schijf vol? Kortom: er zijn nogal wat variabelen die een oorzaak kunnen hebben. Als het eergisteren goed ging, en sinds gisteren niet meer, dan heeft er dus ergens een verandering plaatsgevonden en het lokaliseren daarvan is vermoedelijk een belangrijk deel van de oplossing.

Inderdaad zou ik vermoeden dat er recent invoegtoepassingen zijn toegevoegd (denk aan Dymo Labelwriter etc.)

Tijs.

Da's mooi om te lezen, maar mijn vraag was min of meer een openingsvraag. Jammer dat je niet gelijk de vraag / vragen in bericht 3 en 4 beantwoordt, want idd. als het een specifiek Word probleem is en geen "Officeprobleem", worden die vragen alleen maar relevanter.
Daarnaast is er momenteel een redelijk nieuw virus in omloop (ben de naam even kwijt, maar indien nodig wel redelijk vlot te achterhalen) dat je Worddocmenten zodanig verminkt, dat ze niet meer te openen zijn. Daar is geen sprake van?

Oftewel: heb je specifieke problemen met één document, met alle documenten, met nieuwe documenten of met oude documenten? Zijn er zaken aangepast in de Normal.dot(x)? Gebruik je nu een macro die rare dingen doet? Ik sluit me bij gast0225 aan die graag wat uitgebreidere antwoorden wil, want anders zit je nog wel een tijdje met een slome Word opgescheept:).

Harde schijf is niet vol Windows 10 draait op een aparte partitie van 130 gb en data is apart. Geen veranderingen gedaan alleen automatische updates. Het gaat voor namelijk bij het openen van word zelf dat het zo lang duurt eenmaal open kan ik snel een doc openen. Maar nu merk ik dat Windows zelf ook traag wordt met het opstarten soms een kwartier en afsluiten. Bij afsluiten zo traag dat ik gewoon de powerknop achter de kast moet uitschakelen. Ook bij mappen openen en sluiten. Vooral download map in windows duurt lang om te openen. Dan kryg ik die groene voortgangsbalk boven en dat lijkt eeuwig te duren. Graag zie ik hulp tegemoet . Dank u

Start eens in de veilige modus en bekijk hoe de machine zich dan gedraagt.

Voorbeeldvenster weergave in Verkenner kan de zaak enorm vertragen, zeker als het over (grote) mediabestanden gaat.
Dus... Als je films loopt te downloaden én die komen in de Downloads map dan kan dat een verklaring zijn voor de vertraging in Verkenner.

Ben het verder met gast0225 eens dat het zinvol zou zijn om Windows in Veilige modus te starten m.b.t. traagheid Windows.

Verder zou het zinvol zijn om Word eens in Veilige modus te starten door de Ctrl-toets bij het starten van Word vast te houden totdat de melding ontstaat dat je de Ctrl-toets vasthoudt en je gevraagd wordt in Veilige modus Word te starten. Uiteraard kan dan de Ctrl-toets worden losgelaten en kies dan ervoor om Word in Veilige modus te starten. Dit aan aansluiting op wat ik in posting #4 over invoegtoepassingen, zelf-startende (Word-)macro's etc. schreef.

Tijs.

Tijs.

Kijk ook eens in het Taakvenster naar de harde schijf activiteit; staat die continue op 100%? En de processor? En het geheugen?
Heb je misschien onlangs OneDrive of iCloud Drive geïnstalleerd? Vooral de laatste is een killer, heb ik laatst gemerkt. Die pakt alle schijfcapaciteit in, en dan staat de machine rustig een kwartier te jutteren en is het ding niet vooruit te branden. Ik heb iCloud er dus weer afgegooid, en was gelijk van het probleem af. OneDrive moet ook een keer alles gesynchroniseerd hebben, en dat kost in het begin ook een hoop snelheid.

Ik heb Ad Aware geinstalleerd en gedraaid. Verkenner openen is nu veel sneller geworden . Download map opent nu snel en ook Word.
Ik denk dat het probleem voorlopig is opgelost.
Alleen heeft het mijn Windows Defender uitgeschakeld omdat er maar 1 antivirus gedraaid kan worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan