Word VBA variabelen in Excel plaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter BVi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BVi

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2002
Ik ben bezig met het maken van een sjabloon in Word 2007. Een onderdeel van de sjabloon is een factuur. In het Word document heb ik een koppeling gemaakt met een Excel tabel. De inhoud voor de tabel wordt opgevraagd via een Userform in Word, maar hoe krijg ik deze gegevens in de Excel tabel.

In de bijlage staat een gestripte versie van het proces, maar deze krijg ik niet aan de gang.

Ik hoop dat de vraag duidelijk is, alvast bedankt voor de reacties.

Mvg.

Bart :)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Aangenomen dat je niet een Excel tabel bedoeld maar een Excel Spreadsheet:
Code:
Dim appExcel as excel.application
dim wsexcel as excel.worksheet

Set appExcel = New Excel.Application
appExcel.Visible =true
Set wbExcel = .Workbooks.Open("c:\temp\spreadsheet.xls")

wsExcel.Cells(1, 1) = strVariabele
Als je een tabel bedoeld is dat dan in Access of Excel? Voor Excel hoef je alleen de Row, col coördinaten aan te passen.
Als het Access is dan gebruik je daarvoor een INSERT statement.

Enjoy!

Gebruik voor de koppeling tussen Word en Excel 'afdruk samenvoegen'.

Helaas

Bedankt voor de antwoorden, maar ik doe kennelijk iets niet goed, want het werkt (nog) niet.

De basisgedachte is een Word correspondentie sjabloon met een aantal keuzes. Een is het aanmaken en bewaren van een factuur. Dus als dit onderdeel wordt gestart wil ik een drietal velden in laten voeren t.w. omschrijving, periode en bedrag. Op basis van een aantal van deze ingevoerde regels dient het subtotaal, de BTW en het eindtotaal te worden berekend.
Al deze gegevens dienen vervolgens te worden opgenomen in het Word document (de factuur), maar moeten ook worden weggeschreven naar een Excel bestand.

Nog ideeen??

Bvd.:p

Bart Visser

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan