Voor mijn bedrijf verstuur ik (helaas
) met enige regelmaat een herinnering. De gegevens hiervoor staan in een excel bestand en zijn dus makkelijk te koppelen aan een word sjabloon.
Sommige klanten krijgen een herinnering waarin meerdere facturen genoemd zijn >> wat dus meerdere regels in mijn excel bestand beslaat. (in excel staat op elke regel een factuur).
Maar ik krijg het niet voor elkaar dat Word alleen die regels toont die van de betreffende klant zijn. Record overslaan, volgende record als zijn mij bekend, maar ik krijg het word bestand niet zover dat het enkel de records van de geselecteerde klant laat zien.
Daarnaast wil ik de regels in het word document graag in een tabel weergeven, echter krijg ik word niet zo ver dat er automatisch een nieuwe tabelregel wordt getoond bij de volgende factuur regel.
Tot nog werkt mijn word bestand doordat ik altijd meer samenvoegvelden/regels heb dan dat de betreffende klant facturen heeft openstaan. Maar ik krijg het niet voor elkaar om er een tabel in te verwerken.
Ook zou ik graag willen dat word de genoemde bedragen optelt, iets wat ik tot op heden niet voor elkaar krijg met bedragen uit een samenvoegveld, maar schijnbaar wel mogelijk moet zijn.
Alternatief is dat ik in mijn excel overzicht per debiteur een overzicht met uitstaande en vervallen facturen maak. Geen probleem, maar in dat bestand in principe een overbodige berekening.
Bijgevoegd 2 voorbeeldbestanden met fictieve klaten en bedragen. Ben benieuwd of en wie er een oplossing heeft!
Alvast bedankt voor het kijken!

Sommige klanten krijgen een herinnering waarin meerdere facturen genoemd zijn >> wat dus meerdere regels in mijn excel bestand beslaat. (in excel staat op elke regel een factuur).
Maar ik krijg het niet voor elkaar dat Word alleen die regels toont die van de betreffende klant zijn. Record overslaan, volgende record als zijn mij bekend, maar ik krijg het word bestand niet zover dat het enkel de records van de geselecteerde klant laat zien.
Daarnaast wil ik de regels in het word document graag in een tabel weergeven, echter krijg ik word niet zo ver dat er automatisch een nieuwe tabelregel wordt getoond bij de volgende factuur regel.
Tot nog werkt mijn word bestand doordat ik altijd meer samenvoegvelden/regels heb dan dat de betreffende klant facturen heeft openstaan. Maar ik krijg het niet voor elkaar om er een tabel in te verwerken.
Ook zou ik graag willen dat word de genoemde bedragen optelt, iets wat ik tot op heden niet voor elkaar krijg met bedragen uit een samenvoegveld, maar schijnbaar wel mogelijk moet zijn.
Alternatief is dat ik in mijn excel overzicht per debiteur een overzicht met uitstaande en vervallen facturen maak. Geen probleem, maar in dat bestand in principe een overbodige berekening.
Bijgevoegd 2 voorbeeldbestanden met fictieve klaten en bedragen. Ben benieuwd of en wie er een oplossing heeft!
Alvast bedankt voor het kijken!
Bijlagen
Laatst bewerkt door een moderator: