Word verzendlijst tekst/data integratie >> meerder regels

Status
Niet open voor verdere reacties.

burley

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2011
Berichten
77
Voor mijn bedrijf verstuur ik (helaas :)) met enige regelmaat een herinnering. De gegevens hiervoor staan in een excel bestand en zijn dus makkelijk te koppelen aan een word sjabloon.
Sommige klanten krijgen een herinnering waarin meerdere facturen genoemd zijn >> wat dus meerdere regels in mijn excel bestand beslaat. (in excel staat op elke regel een factuur).

Maar ik krijg het niet voor elkaar dat Word alleen die regels toont die van de betreffende klant zijn. Record overslaan, volgende record als zijn mij bekend, maar ik krijg het word bestand niet zover dat het enkel de records van de geselecteerde klant laat zien.

Daarnaast wil ik de regels in het word document graag in een tabel weergeven, echter krijg ik word niet zo ver dat er automatisch een nieuwe tabelregel wordt getoond bij de volgende factuur regel.
Tot nog werkt mijn word bestand doordat ik altijd meer samenvoegvelden/regels heb dan dat de betreffende klant facturen heeft openstaan. Maar ik krijg het niet voor elkaar om er een tabel in te verwerken.

Ook zou ik graag willen dat word de genoemde bedragen optelt, iets wat ik tot op heden niet voor elkaar krijg met bedragen uit een samenvoegveld, maar schijnbaar wel mogelijk moet zijn.
Alternatief is dat ik in mijn excel overzicht per debiteur een overzicht met uitstaande en vervallen facturen maak. Geen probleem, maar in dat bestand in principe een overbodige berekening.


Bijgevoegd 2 voorbeeldbestanden met fictieve klaten en bedragen. Ben benieuwd of en wie er een oplossing heeft!
Alvast bedankt voor het kijken!
 

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Die is er wel, met een oplossing die je hier kunt lezen. Het is een enigszins ingewikkeld verhaal, maar het werkt wel. En dan heb je natuurlijk nog de onovertroffen uitleg van Graham Mayor die een voor jou op maat gesneden oplossing heeft.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!

Ik ga er direct mee aan de slag, vond het eerste verhaal wel meevallen qua ingewikkeldheid. Maar vroeg me wel af of het ook nog werkt als de records door elkaar staan, ipv gesorteerd zoals het in het voorbeeld staat.
 
En nee, dan gaat het niet werken. Ze geven beiden aan dat het alleen kan werken als je bronbestand correct gesorteerd is. Is ook wel logisch, want je vergelijkt bij elk record of de naam nog wel klopt. En als alles door elkaar staat, is dat uiteraard niet het geval.
 
Hmm, tja maar mijn excel/factuur bestand is uiteraard niet gesorteerd op klanten.
Betekend dit dat wat ik wil niet mogelijk is, behalve als het bestand gesorteerd is?
 
Klopt. Maar wat is er op tegen om het bestand te sorteren?
 
Op zich niets, behalve dat het een extra (overbodige) handeling betreft, aangezien het factuurbestand op datum wordt gesorteerd ipv op klant.

Maar ik maak daar wel een apart blad voor, incl macro voor het sorteren :)

In ieder geval bedankt voor je hulp bij het zoeken naar de oplossing voor mijn issues :)
 
Op zich niets, behalve dat het een extra (overbodige) handeling betreft,
Het is geen overbodige handeling, want hij is noodzakelijk :). Overbodig is als je de cellen met de namen eerst een kleurtje wilt geven ;)
 
Tuurlijk :D. Je zou overigens, als je het sorteren niet handmatig wilt doen, daar een macro voor kunnen maken die dan eerst het excel bestand sorteert en dan de samenvoeging automatisch uitvoert.
 
Daar ben ik nu "as we speak" mee bezig, maak een macro die in het excel bestand de juiste regels kopieert naar een blanco blad (1e, 2e, laatste aanmaning en ingebreke stelling) afhankelijk van de verstreken tijd. Vandaar uit ga ik dan mijn verzendlijst opbouwen en aanmaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan