Word Verzendljsten + Bijlage?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkBrink89

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2015
Goedemorgen Forumisten,

Onlangs is mijn vraag beantwoord op mijn excel vraag maar daaruit is een nieuwe vraag gekomen met betrekking tot word.

Ik heb mijn excel bestand gekoppeld aan mijn word-document met verzendlijsten.

Nu kan ik mijn e-mail klaar maken en in één keer naar een hele reeks studenten sturen TOP! :thumb:

Maar kan ik aan dit word bestand (Wat dus mijn werkelijke email is) een document/excel/PDF-bestand toevoegen als zijnde een bijlage?

Heb erop gegoogled maar daar kom ik er niet echt uit.

Iemand een idee? Dan hoor ik die graag.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Mark

hoi hoi Mark

Kan je a.u.b. jouw vraag even ietsjes anders formulieren ?? het is mij een beetje onduidelijk en weet ik niet of jij bedoel dat je Word bestand als bijlage opsturen kan ofzoiets ?

MarkBrink89 zei:
Maar kan ik aan dit word bestand (Wat dus mijn werkelijke email is) een document/excel/PDF-bestand toevoegen als zijnde een bijlage?

Deze gedeelte van je vraag is niet zoo helder :(

Laatst bewerkt:
Even kijken, met verzendlijsten kan je e-mails versturen.

Als ik dit bericht verstuur krijgen ze netjes een mail met de inhoud van het word bestand als zijnde de tekst. Dat is goed.

Maar nu wil ik aan de e-mail die verstuurd wordt vanuit word, een bijlage toevoegen. (Dus niet de tekst als bijlage maar een ander bestand bv. excel.)

"Zie het als volgt in outlook maak ik een nieuwe e-mail vul daarin mijn inhoud, ontvanger en onderwerp. (Zoals je ook in word doet Voltooien en samenvoegen -> e-mailberichten verzenden) Via outlook kan ik nog zeggen invoegen -> bestand bijvoegen -> excel.xlsx (Bijlage) Dit wil ik ook doen via de mailoptie van word? Kan dat?

Ach joh nu weet ik wat je bedoel ;)

Maarrr op andere kant ben zelf nu al 7/8 min. bezig om achterkomen hoe ik zal bijlage vanuit Word oftewel verzendlijsten toevoegen voor verzenden kan .....maar luk me dat achterkomen niet:o ( sorry ? :( ) ..
=======

Hier kwam ik net een mooie tip tegen kijk of je wat mee kan ( ik heb nog nie uitgetest ! ) -->> KLIK HIER !

Laatst bewerkt:
Volgens mij kan het niet (zomaar). Als je een email verzendlijst maakt kun je kiezen of je de tekst van het document in de mail wilt hebben, of de tekst als bijlage. That's is. Meer smaken zijn er niet. Je kunt niet ook nog eens een (al dan niet wisselnde) bijlage meesturen. Wil je zoiets wel, dan zul je de mail dus moeten automatiseren met VBA. Dan doe je de hele merge natuurlijk ook vanuit VBA... Vraag is daarbij: over welke bijlage heb je het eigenlijk?

@Royonix bedankt voor je poging, maar dat is niet wat ik zoek het verzenden via word dat lukt me al. Alleen nu de bijlage nog.

@Octafish Voor dat antwoord was ik al bang haha, ik kan inderdaad kiezen of ik hem wil verzenden als bijlage of als bericht zelf. Maar ik wil hem verzenden als bericht zelf met een bijlage.
Het gaat in dit geval om een excel-bestand waarmee studenten een kostprijsberekening kunnen maken.

Kan ik excel misschien op de zelfde manier koppelen aan outlook als dat ik doe met word??

Maar ik wil hem verzenden als bericht zelf met een bijlage.
Bel Bill; je bent niet de enig

Kan ik excel misschien op de zelfde manier koppelen aan outlook als dat ik doe met word??
Dat snap ik niet. Zoals ik al zei: als je een email samenvoeging wilt maken met een bijlage, zul je die samenvoeging met VBA moeten doen. Dat kan zowel vanuit Excel als vanuit Word, want je heb in beide gevallen een vergelijkgbare constructie nodig. Vanuit Word is natuurlijk makkelijker omdat je de samenvoeging veel beter vanuit Word kunt maken dan vanuit Excel. Maar het sturen van de mail moet met een Outlook sessie, en dat is vanuit Word en Excel bijna identiek.

Bel Bill; je bent niet de enig.
Dat is een goed idee =D heb jij toevallig zijn telefoonnummer ik had hem maar staat op mijn oude telefoon :p

Dan maar ontdekken hoe VBA werkt ik ga is speuren in de bibliotheek (Ouderwets maar nog steeds effectief) en internet.

Er zijn heel veel voorbeelden in het Word, Excel en VBA forum over hoe je een Outlook sessie opent (Early Binding en Late Binding) en hoe je daar een mail in maakt en bijlagen hangt. Idem dito voor Mail Merge. In jouw geval zou ik de mailmerge uitvoeren, de het samenvoegdocument splitsten met de Splitter macro en de afzonderlijke documenten mailen met de bijlage.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan