Hoi,
Ik ken geen mogelijkheid om het wachtwoord te kraken, wat niet betekent dat er niet een programma is dat het wel kan.
Maar misschien heb je iets aan een route om te proberen het wachtwoord weer uit je geheugen te halen.
Kan alleen werken als je niet een volkomen willekeurig wachtwoord hebt genomen, dus als je weet dat je iets als G37wW21a45A hebt genomen is terughalen uit je geheugen vrijwel onmogelijk.
Maar als je je wachtwoord altijd kiest uit iets dat voor jou belangrijk genoeg is/lijkt om te onthouden kan de methode misschien helpen.
Kijk eerst eens naar de datum dat je het bestand hebt gemaakt, en de laatste keer gewijzigd/opgeslagen.
Eigenlijk gaat het om het moment dat je het wachtwoord hebt ingevoerd.
Denk nu eens terug wat er in die week/maand zoal gebeurde in je leven. Wat was belangrijk, wat was uniek. Nog niet denken over het wachtwoord, denk over wat je toen bezighield.
Zoals: 'Ik was toen verliefd op...' of 'ik zwom toen iedere week met...' of 'ik had ruzie met de chef...'.
Probeer nu je gedachten te richten op de dag dat je het document maakte. Wat was die dag belangrijk?
Probeer nu de woorden, of letter/cijfercombinaties (denk aan hoofdletters of kleine letters!). die je bij die dag te binnen schieten.
Vage methode? Inderdaad. Toch vindt ca 30 % van de mensen op die manier het wachtwoord terug mits het geen willekeurige reeks cijfers en letters is.
En al is de statistische kans minder als een derde, ik wilde je hem toch noemen. Werkt voor een paar honderd mensen per maand, maar alleen als ze echt even uitsluitend denken aan het moment dat ze het wachtwoord maakten, en niet aan het wachtwoord zelf.
Misschien iets om eens te proberen?
Anders toch proberen te hacken.