Word wijzigt taal iedere keer

Status
Niet open voor verdere reacties.

lncscholten

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Ik gebruik Word 2010 maar iedere keer wijzigt de taal in Duits. Hoe kan dit ? Ik begrijp er niets van en ik heb wel op het forum gekeken, maar daar staan wel oplossing maar bij mij zie ik b.v. geen extra staan. Als ik in spellingcontrole op Nederlands (standaard) druk dan springt hij weer terug naar Duits. Ik word er gek van.

Al geprobeerd te wijzigen via Word 2010: bestand --> opties --> taal??

Staan de regionale instellingen in Windows wel op Nederland?

Ja, inderdaad.

Ok, dat had een oorzaak kunnen zijn.

Heb je de optie "Taal automatisch bepalen" misschien aan staan?
Hier kun je lezen hoe je dat controleert en/of herstelt.

Als je wilt dat Word de taal niet automatisch wijzigt, moet deze optie niet aangevinkt zijn.

Oke. Ik ga het proberen. Ik hoop dat het nu goed gaat. Ik ben met een groot document bezig. Het is er een met ruim 300 pagina's. Op een keer was het hele document veranderd in een ander lettersoort. Hierna moest ik het hele document aanpassen en dat wil ik nog niet een keer doen. Als dit heeft geholpen, moet ik u toch hartelijk bedanken voor de moeite.

Ik ben weer aan het typen geslagen en hij doet het nog steeds dat veranderen in het Duits. Maar nu verandert hij ook iedere keer de lettersoort. Hij geeft ook een boodschap over een sjabloon. Kunt u mij nog verder helpen ?

Ik ben zelf niet bekend met Word 2010, dus ik verwacht niet heel veel hulp te kunnen bieden. De "Taal automatisch bepalen"-optie is een optie die ik ken vanuit Word 2003 en die kan er voor zorgen dat de taal automatisch wijzigt, hoewel je dat meestal niet wilt.

Het enige dat ik me op dit moment nog kan voorstellen is dat zo ongeveer alle AutoCorrectie-opties ingeschakeld zijn, waar ik zelf niet zo'n liefhebber van ben. Wellicht dat iemand anders nog iets weet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan