word wil niet meer openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gekopprivacy

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2005
hallo,

Ik kan mijn word niet meer openen!
Iedere keer wil de office 2000 installer dan mijn word programma installeren en vraagt dan om het bestand Data1.msi file. Dit moet dan op een installatie cd staan.
Maar ik heb geen losse office 2000 cd. Ik beschik alleen over Compag "quik restore"- schijven. Maar als ik deze zou gebruiken dan wordt alles weer geinstalleerd volgens de fabrieksinstellingen en alles wat ik op mijn pc (win 98se) heb staan gewist.
Kan iemand mij aan bovenstaande file helpen?
Bij voorbaat dank.

Dan staat op 1 van die cd's toch kennelijk een Oem Officeversie? Die zal je dan, tenzij 't anders is op te lossen, moeten gebruiken.
Mijn vraag over die lettertypes komt eigenlijk omdat ik recent bij iemand een soortgelijk probleem heb kunnen oplossen door lettertypes terug te plaatsen die waren verwijderd en die kennelijk door de Office CD ooit geinstalleerd waren.

Je zal eerst even in je geheugen (of in dat van de kinderen) moeten spitten of er recentelijk dus lettertypes en / of andere mappen die iets van Office zouden kunnen bevatten, zijn verwijderd.

Als je daar niet uitkomt dan ben ik bang dat je toch een of andere CD zal moeten gebruiken waar het bestand op staat. De msi extensie betekent volgens mij (M)icro (S)oft (I)nstaller. (file)

Hallo Pasja.

Probeer ook even het volgende. Zoek het bestand normal.dot op, op je harddisk. En delete deze. Hierna zou word weer moeten werken.

Groetjes Erik Rothuis

Da's idd. ook nog te proberen. Deze truuk werkt veelal bij een corrupte normal.dot. Als er echter iets verwijderd is dan zal ook het deleten van de normal.dot niet werken, maar wie weet, werkt het wel omdat er iets onschuldigers aan de hand is dan waaraan ik nu denk.

Als er een font verweiderd is, wordt het opstart probleem ook opgelost door normal.dot te verweideren. Omdat word een nieuwe normal.dot gaat aanmaken, en alle beschikbare fonts daar weer in verwerkt.

Groetjes Erik Rothuis

Mogelijk verwar je een paar dingen ? De Normal.dot is een soort van sjabloon waarin standaard opmaak is verwerkt voor een blanco Worddocument. Als je bijvoorbeeld een "bijzonder" lettertype dat gebruikt wordt door Word, verwijderd uit de map Fonts, dan wordt dat door het deleten van de Normal.dot niet gerepareerd. De Normal.dot kan een heleboel, maar kan geen fonts teruginstalleren in de map fonts die verwijderd zijn.

Klopt helemaal. Maar als het font in de normal.dot niet meer aanwezig is start word niet meer op. Door normal.dot te deleten, wordt er een nieuwe aangemaakt met een font die wel aanwezig is.

Groetjes Erik Rothuis

Ok, als je het zo bedoelt kan ik mij er wat bij voorstellen, maar als het zo is dan de MSI Word niet kan starten omdat een bepaald (door Office specifiek gebruikt) Font niet meer wordt aangetroffen, dan betwijfel ik echt of de Normal.dot een willekeurig ander Font zal gebruiken. Maar ok, als jij daar ervaring mee hebt dan zal dat moeten werken.
Zoals je het bericht redigeerde, zou een nieuwe Normal.dot een verwijderd font terughalen en da's technisch onmogelijk.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Sorry dat ik zo laat reageer op jullie berichten, maar ik moest werken.
Ik heb geprobeerd, maar na deleten van normal.dot, blijft het probleem onopgelost:(

Ik kan natuurlijk wel die "quick-restore-schijven gebruiken, maar dan moet ik dus alles opnieuw installeren en daar heb ik dus geen zin in!

Ik kan in mijn omgeving vragen of iemand de Word-cd heeft.

Wel zit ik nog te denken om misschien "OpenOffice" te gaan gebruiken ipv Word.
Heeft iemand hier goede ervaringen mee?

Bij mijn weten kan je ook bij de quick restore kiezen voor gedeeltelijk terugzetten van de bestanden.

p.s. Heb je al geprobeerd te zoeken op je harddisk naar 'Data1.msi' grote kans dat deze in een verborgen map staat. (maar als je alle 'compaqrommel' er al afgegooid hebt.....:eek: )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan